• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93052210993
  • منبع : نمایندگی البرز

آزمون سراسری قرآن و عترت در البرز برگزار می‌شود

آزمون سراسری قرآن و عترت در البرز برگزار می‌شود

ایسنا/البرز معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در نخستین روزهای شهریورماه خبر داد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در نخستین روزهای شهریورماه خبر داد.

«جان محمد خوب‌پور» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در البرز، اظهار کرد: ثبت‌نام در دوازدهمین دوره‌ی آزمون‌های سراسری قرآن و عترت که از امروز(چهارشنبه 15 مردادماه) آغاز شد و تا 25 مردادماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این آزمون به صورت کتبی و چهار گزینه‌ای، در چهار رشته‌ی اصلی حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: امسال برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد به مؤسسات قرآنی محول شده است و وزارت ارشاد تنها بر روند این آزمون نظارت دارد البته در این راستا مؤسسات موظف به برگزاری آزمون در چارچوب تعیین شده هستند.

خوب‌پور خاطرنشان کرد: مسئولیت برگزاری این آزمون در شهرستان کرج به موسسه قرآنی نخل، در شهرستان فردیس به موسسه‌ی نورکوثر، در ساوجبلاغ به موسسه‌ی «بقیه‌الله اعظم» و در نظرآباد به موسسه رخشار قرآن کریم واگذار شده است.

وی تصریح کرد: این آزمون‌ها در بخش حفظ قرآن در بخش حفظ یک، سه، پنج، 10، 20،15 و حفظ 30 جزء برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: این آزمون در بخش مفاهیم نیز در چهار سطح مقدماتی 1و 2، سطح تکمیلی و سطح ویژه‌ی نوجوانان برگزار می‌شود.

خوب‌پور اظهار کرد: اغلب منابع لازم این آزمون در سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز وجود دارد.

وی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون باید در مهلت زمان تعیین شده به سایت http://www.quranedu.ir/azmoon مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام در رشته مورد نظر خود اقدام کنند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: متقاضیان پس از دریافت پرینت کارت خود باید به موسسه قرآنی معرفی شده در شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند و نسبت به مهر کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

خوب‌پور گفت: داوطلبان باید مبلغ 5000 تومان بابت مهر کارت ورود به جلسه به موسسه قرآنی پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین دوره از آزمون‌های قرآن و عترت روز جمعه ساعت 8:30 صبح بصورت متمرکز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha