• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93051909291
  • خبرنگار : 71359

نماینده زابل:کارمندان هم به دلیل سیاسی‌کاری از استان مهاجرت می‌کنند

نماینده مردم زابل خواهان محاسبه تعرفه آب و برق استان سیستان و بلوچستان مطابق نرخ مناطق بد آب و هوا شد و گفت: مسوولانی که سیستان و بلوچستان را خوش آب و هوا تعریف کرده‌اند، آیا حاضر هستند یک هفته در این استان زندگی کنند؟

نماینده مردم زابل خواهان محاسبه تعرفه آب و برق استان سیستان و بلوچستان مطابق نرخ مناطق بد آب و هوا شد و گفت: مسوولانی که سیستان و بلوچستان را خوش آب و هوا تعریف کرده‌اند، آیا حاضر هستند یک هفته در این استان زندگی کنند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حلیمه عالی نماینده مردم زابل و عضو کمیسیون بهداشت، در تذکر شفاهی خود در جلسه امروز مجلس، ضمن تسلیت به بازماندگان سقوط هواپیمای ایران 140 خطاب به وزیر نیرو به شرایط سخت زندگی در سیستان و طوفان هایی با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت و غلظت بالای ریزگردها و 5 برابر استاندارد و قطع آب و برق اشاره کرد و با طرح این پرسش که چرا هزینه آب و برق سیستانی ها بر اساس تعرفه مناطق خوش آب و هوا محاسبه می شود،گفت: آیا مسوولان حاضر هستند خودشان یک هفته در تیر و مرداد در این استان زندگی کنند؟

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، همچنین با انتقاد از این که سازمان عمران استان تبدیل به شرکت توسعه آب و خاک سیستان شده است ضمن درخواست تقویت شرکت توسعه آب و خاک سیستان خواستار تأسیس سازمان عمران سیستان شد و ادامه داد: چرا مسئولین نسبت به ورزش منطقه بی تفاوت هستند و ورزش های بومی مخصوصا کبدی که خاستگاه جهانی آن سیستان است حمایت نمی شود و فدراسیون این ورزش ملی فقط جنبه فامیلی و منطقه ای پیدا کرده است و سیستان و بلوچستان را حذف کردند.

عالی در ادامه خطاب به فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: اگر این نیرو نمی تواند ناهنجاری های منطقه را مهار کند تأمین امنیت منطقه را به سپاه پاسداران و بسیج سپاه واگذار کند.

نماینده زابل همچنین به سفر رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و با انتقاد از این که علی رغم دستور رئیس جمهور هنوز هیچگونه راهکار اجرایی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مشاهده نمی شود اظهار کرد: شهرک های صنعتی همچنان تعطیل هستند و کارخانه ای که بتواند از خیل عظیم بیکاران تعدادی را مشغول و در منطقه ماندگار کند وجود ندارد.منطقه سیستان و بلوچستان از بیکاری رنج می برد.شرایط اقلیمی و سیاسی کاری برخی دستگاه ها در جامعه باعث شده که کارمندان هم آهنگ مهاجرت از سیستان را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha