• جمعه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93051707871
  • منبع : نمایندگی البرز

رییس موسسه سرم سازی رازی خبر داد

تولید 20 میلیون دز واکسن فلج اطفال تا پایان امسال

تولید 20 میلیون دز واکسن فلج اطفال تا پایان امسال

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: میزان تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی تا پایان امسال، 20 میلیون دز خواهد بود.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: میزان تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی تا پایان امسال، 20 میلیون دز خواهد بود.

حمید کهرام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهارکرد: واکسن فلج اطفال توسط معدودی از کشورهای جهان تولید می‌شود که ایران نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه خاورمیانه دارای دانش فنی تولید این واکسن است.

وی افزود: موسسه رازی مدت 40 سال است که این واکسن راهبردی را تولید می‌کند و خوشبختانه فعالیت‌های این موسسه در طول سال‌ها کشور را از واردات این واکسن بی‌نیاز کرده است.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به وضعیت کیفی واکسن‌های فلج اطفال در این موسسه افزود: تمام واکسن‌های تولیدی این موسسه بر اساس آخرین استاندارهای بین‌المللی و بر اساس مقررات GMP تولید می‌شوند.

کهرام ادامه داد: در حال حاضر این واکسن به صورت خوراکی تولید می‌شود ولی با توجه به برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی مبنی بر تبدیل این واکسن به صورت تزریقی در دو سال آینده، به تازگی وزارت بهداشت و درمان نیز مجوز فعالیت را روی واکسن فلج اطفال تزریقی (IPV) صادر کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تعهدات موسسه رازی 20 میلیون دز واکسن فلج اطفال تا پایان امسال تولید می‌شود اما در صورت حمایت‌های لازم، موسسه رازی این ظرفیت را دارد تا سالانه بیش از 40 میلیون دز واکسن فلج اطفال تولید کند.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پایان گفت: هم اکنون محدودیت‌هایی در زمینه تولید واکسن در کشور وجود دارد و افزایش تولیدات واکسن در کشور نیازمند حمایت دولت، تجهیزات بیشتر، سرمایه گذاری جدید و ظرفیت سازی است که از این رو موسسه سرم سازی رازی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان واکسن در کشور و خاورمیانه نیازمند حمایت، توجه و مساعدت مسؤولان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha