• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93050100690
  • منبع : نمایندگی البرز

ساخت پارک دانشجویی در باغ سیب مهرشهر

ساخت پارک دانشجویی در باغ سیب مهرشهر

ایسنا/البرز مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، یکی از ایرادها در طرح احیای باغ سیب مهرشهر را پایه این طرح و جای خالی یک اکولوژیست در کنار تیم طراحی دانست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، یکی از ایرادها در طرح احیای باغ سیب مهرشهر را پایه این طرح و جای خالی یک اکولوژیست در کنار تیم طراحی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، «عباس زارع»، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج امروز(چهارشنبه یکم مردادماه)، اظهار کرد: شرکت متولی باغ، طرح 500 صفحه‌ای را برای احیا و بهسازی وضعیت درختان ارائه داد که در این زمینه مقرر شد در کمیته‌ی کارشناسی که از اساتید دانشکده‌ی کشاورزی، کارشناسان جهاد کشاورزی و سازمان پارک‌ها تشکیل شده، جمع‌بندی در این خصوص انجام شود.

وی افزود: با توجه به کاربری باغ سیب در طرح تفصیلی به صورت فضای سبز، مهم‌ترین کارکرد آن کاربرد اکولوژیکی است که متأسفانه هیچ اشاره در طرح پیشنهادی شرکت متولی به این مهم نشده و ارزیابی زیست محیطی در طرح وجود ندارد که در واقع یکی از ایرادات پایه این طرح این است که باید یک اکولوژیست در کنار تیم طراحی وجود داشته باشد.

زارع ادامه داد: در راستای احیای باغ سیب مهرشهر، مسئولان نباید تنها مباحث اقتصادی را درنظر داشته باشند، چون این باغ سرمایه‌ی ملی و متعلق به همه‌ی شهروندان است که باید هدف مدیران شهری از احیای این باغ، کمک به کاهش آلودگی هوای شهر و رویکرد اکولوژیکی آن باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: خوشبختانه 70 هکتار از باغ سیب در اختیار دانشکده‌ی علامه طباطبایی است که برای احیای آن با شهرداری اعلام همکاری کرده‌اند و در حال تنظیم تفاهمنامه هستیم تا آن بخش بهبود و به پارک‌های عمومی و دانشجویی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: از شرکت متولی باغ درخواست رسیدگی بیشتر و توجه‌ی ویژه به وضعیت درختان را داریم چون باغ وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند عملیات به زراعی است، در بلوار ارم، هنوز شاخه‌های درختان زده نشده و علف‌زنی نشده و در قسمت‌هایی که درختانش ضعیف و فرسوده شده‌اند، باید تا پائیز سال آینده عملیات کاشت و جایگزینی انجام شود.

این مسئول افزود: هم‌اکنون اکیپ‌ها فعالند که امید می‌رود امسال باغ سیب مهرشهر بعنوان باغ احیاء شده به وضعیت پیشین برگردد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در خصوص روند رسیدگی قضایی به پرونده، قطع بیش از 2000 درخت در باغ سیب مهرشهر، گفت: پرونده هنوز در دادسراست و بازپرس شعبه‌ی 27 کرج دستورهایی در خصوص رسیدگی به درختان و آبیاری آنان و کاشت نهال جایگزین درختان قطع شده، صادر کرده هم‌چنین در خصوص نرده‌کشی و حصارکشی باغ، دستور قضایی صادر شده است تا بخش جنوبی باغ محصور شود.

این مسئول ادامه داد: بازپرس دستور سرشماری درختان را صادر کرده و هم‌اکنون نمایندگان جهاد کشاورزی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج و شرکت متولی باغ در حال شمارش درختان هستند و تیم کارشناسان با نظارت قضایی کار سرشماری را انجام می‌دهند.

وی در خصوص برخورد قضایی با متخلفان، خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت متولی با قرار وثیقه آزاد است و تعهد به انجام دستورهای قضایی برای بهبود باغ داده‌اند اما هنوز میزان خسارت مالی برآورد نشده اما وثیقه‌ی مالی یک میلیارد و 500 میلیون تومانی برای متهم صادر شده است.

زارع ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلات باغ سیب این است که در آن زراعت انجام و منابع آبی برای آبیاری درختان کم می‌شود که از بازپرس پرونده درخواست محدود شدن بحث زراعت در باغ سیب را کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 2000 نهال در آنجا کاشته و جایگزین درختان قطع شده، گردیده هرچند کاشت این درختان خیلی اصولی انجام نشده است اما امید می‌رود داشت مطلوبی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha