• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: بیداری اسلامی
  • کد خبر: 93050100680
  • خبرنگار : 71405

بیانیه دبیرکل مجمع جهان بیداری اسلامی در محکومیت جنایات غزه

بیانیه دبیرکل مجمع جهان بیداری اسلامی در محکومیت جنایات غزه

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به اعضای شورای عالی این مجمع اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم و بر لزوم پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به اعضای شورای عالی این مجمع اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم و بر لزوم پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه که علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به اعضای این مجمع نوشته است به شرح زیر می‌باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، عالیجنابان، بزرگان، علما، رهبران و فرهیختگان گرانقدر جهان اسلام

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ضمن ابلاغ بهترین درودها و گرامی داشت فرا رسیدن روز جهانی قدس شریف، با ارسال این نامه مایلم توجه شما را به حواث تلخی که این روزها در فلسطین اشغالی و باریکه غزه می‌گذرد و هیچ واژه‌ای قادر نیست عمق این جنایات را توصیف کند، جلب نمایم.

تهاجم وحشیانه و سبوعانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به خاک و خون کشاندن زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین، شادمانی ضیافت الهی مردم مسلمان و غیور این دیار را به ضیافت مرگ بدل ساخته است. اکنون ساکنان شریف نوار غزه پس از سال‌ها محاصره با آماج حملات ددمنشانه و هولناک رژیم غاصب اسرائیل به خانه‌ها، مدارس، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مساجد خود روبرو شده‌اند و در این میان سکوت جوامع جهانی و متأسفانه برخی دولت‌های عربی اسلامی منطقه دردهای آنان را دوچندان کرده است.

زنان، مردان، پیران و کودکان بدون داشتن هیچ جرم و گناهی و بدون هیچ گونه تفاوتی مورد هدف سلاح‌های مرگبار این رژیم قرار دارند. اثرات دیرپای این رفتار فاجعه‌آمیز به دلیل تلفات انسانی فراوان و تخریب‌های گسترده زیرساخت‌های منطقه، در آینده نیز همچنان دامن‌گیر مردم بی پناه غزه خواهد بود.

حملات هوایی و شبانه روز به نوار غزه و مردم بی‌دفاع فلسطین در شرایطی به وقوع می‌پیوندد که منطقه خاور‌میانه با توطئه‌های خطرناکی توسط نظام جهانی سلطه و هم پیمانان مرتجع روبرو شده است. در سال‌های اخیر، سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد با تربیت کادرهای اصلی و پرورش چهره‌های خودباخته و راه‌اندازی گروه‌های خلق‌الساعه، از احساسات پاک و ایمان جوانان مسلمان سوءاستفاده نموده و جنگ را در بین امت اسلامی در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، نیجریه و... برای مشغول کردن آنان، شعله‌ور ساخته و توان تقابل را از مسلمانان گرفته است.

بر کسی پوشیده نیست که رأس هرم گروه‌های تکفیری سرسپردگی و وابستگی کامل به رژیم صهیونیستی است ولی قاعده هرم این گروهک‌ها انسان‌های غافل و بی‌خبر نظیر گروهک داعش برای جهاد و شهادت پا به میدان مبارزه گذاشته‌اند و به نام اسلام به جان مسلمانان افتاده‌اند و عملا" طرح‌های رژیم صهیونیستی را جامه عمل می‌پوشانند. در این میان رسانه‌های وابسته به قدرت‌های بزرگ از اختلاف ایجاد شده در بین کشورهای اسلامی بهترین بهره را برده و تلاش می‌نمایند تا با انعکاس اخبار اعمال خشونت‌بار گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق، جنایات اشغالگران و مصائب فلسطینیان را تحت‌الشعاع قرار دهند. بنابراین، ‌بر تمامی مسلمین واجب است ضمن هوشیاری و بصیرت انقلابی نقشه‌های شوم دولت‌های فریب‌کار و ظالم را بر ملا ساخته و وحدت و انسجام هرچه بیشتر جهان اسلام را برای دفاع از آرمان فلسطین و رهایی از یوغ ستم بیگانگان فزونی بخشد.

عالیجنابان دنیای اسلام؛

آگاه باشید، تفرقه، تشتت و اختلاف در میان امت اسلامی باعث تجری و جسارت افزون‌تر رژیم صهیونیستی شده است و اسرائیل غاصب با جنایات فعلی خود پا را از این فراتر گذاشته و این منطقه را به یک ‌آزمایشگاه مرگ تبدیل کرده است. لذا همچون همیشه وحدت و انسجام اساسی‌ترین نیاز جهان اسلام است؛

عالیجنابان؛

اینجانب ضمن محکوم نمودن این جنایت هولناک و ضدبشری، از شما رهبران آزاده جهان اسلام و عموم دولت‌های اسلامی و همچنین ملت‌های مسلمان در سراسر جهان درخواست می‌نمایم که به پشتیبانی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین برخاسته و از ادامه کشتار انسان‌های بی‌دفاع و مظلوم، توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی جلوگیری نمایند.

از شما انتظار دارم با محکوم کردن این جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه از هرگونه تلاش خود برای توقف جنایات فروگذار ننمایند و بر تمام مسلمانان فرض است که با تمام توان و امکانات و بهره‌گیری از روش‌های متعدد و متنوع به داد ملت مظلوم و ستم‌دیده و مسلمان غزه از هیچ کوششی دریغ نورزیده و با اعلام حمایت لسانی، عملی، مادی و معنوی به یاری مظلومین غزه بشتابند.

فرصت را مغتنم شمرده و احترامات فائقه خود را نسبت به رهبران دنیای اسلام تجدید می‌نمایم.

دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha