• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93050100611
  • خبرنگار : 71477

پاریس امروز شاهد تظاهرات‌ جدید حامیان غزه

پاریس امروز شاهد تظاهرات‌ جدید حامیان غزه

پس از به خشونت کشیده شدن راهپیمایی‌های حامی فلسطین در فرانسه و افزایش نگرانی‌های جامعه یهود نسبت به یهودستیزی، پاریس امروز (چهارشنبه) برای برگزاری تظاهراتی تازه علیه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه آماده شده است.

پس از به خشونت کشیده شدن راهپیمایی‌های حامی فلسطین در فرانسه و افزایش نگرانی‌های جامعه یهود نسبت به یهودستیزی، پاریس امروز (چهارشنبه) برای برگزاری تظاهراتی تازه علیه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه گفت: دولت که ممنوعیت‌هایش برای راهپیمایی‌های چند روز گذشته ناکام مانده، پس از مذاکره با سازمان‌دهندگان این تظاهرات که ضمانت‌های امنیتی در این خصوص داده‌اند، تصمیم گرفت تا اجازه برگزاری راهپیمایی امروز در پاریس را صادر کند.

والس گروه‌های «افراط‌گر» را مقصر ناآرامی‌های اخیر فرانسه خواند و گفت: شبکه‌ها و گروه‌های افراطگر نامشخصی در تلاشند تا از یهودستیزی و انزجار نسبت به حمله اسرائیل به نفع خود استفاده کرده و بی‌نظمی و آشوب به راه اندازند.

تظاهرات حامیان فلسطین در چند روز گذشته در پاریس و سارسلس با درگیری میان معترضان و ماموران پلیس به آشوب کشیده شد و نهایتا به شلیک گاز اشک‌آور و بازداشت تعدادی از معترضان منجر شد.

روز سه‌شنبه چهار تن به دلیل نقششان در خشونت‌های سارسلس به سه تا شش ماه حبس و سه تن دیگر نیز برای دست داشتن در ناآرامی‌های پاریس به سه تا پنج ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

«تعاونی ملی برای صلح دقیق و بادوام میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها»، سازمان‌دهنده اصلی تظاهرات امروز از این تصمیم دولت برای صدور اجازه در مورد برگزاری این راهپیمایی استقبال کرد.

توفیق تهانی، رئیس انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین که بخشی از این تعاونی است، گفت: این یک پیروزی برای دموکراسی و آزادی بیان است.

تظاهرات دیگری نیز قرار است امروز در شهرهای لیون، تولوز، لیل و ریم برگزار شود. آن‌ها توسط گروه‌های چپ افراطی، سازمان‌های حامی فلسطین و تعدادی دیگر از اتحادیه‌ها سازمان‌دهی شده‌اند. راهپیمایی دیگری نیز قرار است روز شنبه در پاریس برگزار شود اما هنوز مشخص نیست که آیا دولت پاریس به دلیل نگرانی‌ها نسبت به ناآرامی‌ها برگزاری آن را ممنوع می‌کنند یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha