• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93043117889
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش 36 درصدی تلفات سوانح رانندگی در سمنان

کاهش 36 درصدی تلفات سوانح رانندگی در سمنان

ایسنا/سمنان معاون امور عمرانی استانداری سمنان از کاهش 36 درصدی تلفات سوانح رانندگی در این استان طی سه ماهه امسال خبر داد و افزود: این استان در شمار 10 استان اول کشور در کاهش تلفات جاده‌ای قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری سمنان از کاهش 36 درصدی تلفات سوانح رانندگی در این استان طی سه ماهه امسال خبر داد و افزود: این استان در شمار 10 استان اول کشور در کاهش تلفات جاده‌ای قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، پرهام جانفشان در جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان سمنان اظهارکرد: مجموع تلفات حوادث رانندگی در محورهای برون شهری و درون شهری این استان در سه ماهه امسال 56 نفر بود که 36 درصد کاهش را نشان می دهد.

جانفشان گفت: در اجرای برنامه پنجم توسعه و از سال 90 تاکنون، استان سمنان در کاهش تلفات سوانح رانندگی، در مجموع با کاهش 9.7 درصد تلفات، استان دهم کشور است.

وی ادامه داد: میانگین استان‌های کشور در کاهش تلفات حوادث رانندگی در این دوره 7.6 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز سال 93 نیز با تلاش دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و انتظامی و امدادی، سمنان با کاهش 44.1 درصدی تلفات سوانح رانندگی، استان سوم کشور شد.

مهندس جانفشان با اشاره به فوت 50 نفر در سوانح رانندگی برون شهری در سه ماه امسال که کاهش 38 درصدی را نشان می دهد، تلفات سوانح رانندگی در همین مدت در محورهای درون شهری را با 25 درصد کاهش نسبت به سال قبل، شش نفر اعلام کرد.

وی به توجه اولویتهای مشخص شده کشوری بر اساس آمارهای تلفات و سوانح در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و افزود: آمار تلفات در محل حادثه در استان سمنان بالا و نسبت به متوسط کشوری قابل توجه است.

معاون امور عمرانی بر ورود تخصصی دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی و آسیب شناسی سوانح و برنامه ریزی برای کاهش تلفات سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان که ویژگی برجسته ترانزیتی و حمل و نقل مسافر را دارند تاکید کرد.

وی آسیب شناسی احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان سمنان به منظور ترغیب رانندگان عبوری برای توقف و استراحت کوتاه با هدف کاهش سوانح رانندگی، بررسی تراکم مجتمع‌های خدماتی رفاهی، هماهنگی بین اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان به منظور تسهیل در ارایه مجوز به مجتمع‌های رفاهی در احداث جایگاه سوخت و ... را خواستار شد.

جانفشان با بیان اینکه بر اساس آمارها، در 10 سال گذشته 16 میلیون وسیله نقلیه سواری و موتورسیکلت وارد راه های کشور شده‌اند گفت: کشته شدن 241 هزار نفر و مجروح شدن دو میلیون و 400 هزار نفر در 10 سال گذشته، باعث قرار گرفتن کشور در بین کشورهای دارای کشته بالا در سوانح رانندگی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha