• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93043017304
  • خبرنگار : 71456

به دنبال مرگ 100 پژوهشگر در سانحه سقوط هواپیمای مالزی

جای خالی شش مغز متفکر اچ آی وی در نشست بین‌المللی ایدز

جای خالی شش مغز متفکر اچ آی وی در نشست بین‌المللی ایدز

در مراسم افتتاحیه نشست بین‌المللی ایدز در استرالیا، یاد شش مغز متفکر در حوزه تحقیقات اچ آی وی که جزو 100 پژوهشگر قربانی سانحه هواپیمای مالزیایی MH17 بودند، گرامی داشته شد.

در مراسم افتتاحیه نشست بین‌المللی ایدز در استرالیا، یاد شش مغز متفکر در حوزه تحقیقات اچ آی وی که جزو 100 پژوهشگر قربانی سانحه هواپیمای مالزیایی MH17 بودند، گرامی داشته شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صدها محقق در مرکز کنوانسیون ملبورن پیش از مراسم رسمی افتتاحیه بزرگ‌ترین نشست ایدز در جهان، حضور داشتند اما جای تعدادی از بهترین مغزهای متفکر در این زمینه خالی بود.

روبان قرمز اچ آی وی روی تمامی درهای ساختمان‌ها نصب بود و شرکت‌کننده‌ها نیز آن‌ها را روی لباس‌هایشان نصب کرده بودند که نماد نشست ایدز و همچنین یادبود شش مغز متفکر برجسته‌ای به شمار می‌آید که در پرواز خطوط هوایی مالزی جان باختند.

انجمن بین‌المللی ایدز شنبه‌شب اسامی کشته‌شدگان را تایید کرد. این افراد عبارتند از: رئیس اسبق این انجمن و پروفسور حوزه پزشکی به نام «یوپ لانگ»، همسر وی و مقام بهداشت عمومی «موسسه توسعه و بهداشت» آمستردام به نام «ژاکلین وان تونگرن»، مبلغان ایدز به نام‌های «پیم دو کویجر» و «مارتین دو شوتر»، مدیر حمایت از شرکت بهداشت زنان به نام «لویس وان منز» و هماهنگ‌کننده رسانه‌ای سازمان بهداشت جهانی به نام «گلن تامس».

پروفسور شارون لوین، پزشک عفونی و یکی از روسای این نشست، احترام خود را در مراسم افتتاحیه یکشنبه شب نسبت به قربانیان ابراز داشت. وی عنوان کرد تمامی شش متفکر فقید قرار بود در این نشست نقش کلیدی ایفا کنند و این که آن‌ها در زمینه علم و واکنش جامعه بین‌المللی به اچ آی وی بسیار سختکوش بودند و مرگشان فقدان بزرگی است.

لوین گفت: بزرگ‌ترین دیدگاه یوپ لانگ این بود که چگونه می‌توان به درمانی ضد رتروویروسی برای کشورهای کم‌درآمد رسید. در سال 2000 تصور می‌کردیم این امر غیرممکن است اما در سال 2013 سیزده میلیون بیمار مبتلا به اچ آی وی را تحت درمان داریم و این موضوع مدیون دیدگاه و قاطعیت لانگ و بسیاری از افراد دیگر است.

لانگ قرار بود درباره این موضوع صحبت کند که درمان رتروویروسی فقط بخشی از مقابله علیه اچ آی وی است و این که این شیوه به تنهایی کافی نیست. وی همچنین قرار بود درباره سلامت جهانی، عفونت‌های سل در بیماران اچ آی وی و طراحی مطالعات جدید با دیگر افراد حاضر در این نشست سخن بگوید و در این جا بود که اقدامات زیادی می‌توانست آغاز شود.

«فرانسواز بار-سینوسی»، رئیس انجمن بین‌المللی ایدز، این نشست را به قربانیان تقدیم کرد و سفیر هلند در زمینه اچ آی وی و ایدز نیز خطابه‌ای را به نمایندگی از هلند قرائت کرد.

حدود 500 تن در این مراسم به احترام قربانیان پرواز مالزی یک دقیقه سکوت کردند و پرچم‌های سراسر ایالت ویکتوریای استرالیا به صورت نیمه‌برافراشته درآمدند و تا پایان این نشست در جمعه‌شب نیز به همان حالت خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha