• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93042816059
  • خبرنگار : 71402

مشعل: پیش از هر آتش‌بسی،‌ محاصره غزه باید پایان یابد

مشعل: پیش از هر آتش‌بسی،‌ محاصره غزه باید پایان یابد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شرایط آتش‌بس با اسرائیل را اعلام کرد و گفت: پایان محاصره غزه، آزادی زندانیان سیاسی فلسطین و پایان تهاجمات از شروط اصلی ما برای آتش‌بس است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شرایط آتش‌بس با اسرائیل را اعلام کرد و گفت: پایان محاصره غزه، آزادی زندانیان سیاسی فلسطین و پایان تهاجمات از شروط اصلی ما برای آتش‌بس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با روزنامه دیلی‌تلگراف گفت: تا زمانی که رژیم صهیونیستی محاصره غزه را پایان ندهد، حماس با پیشنهاد آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سه درخواست از شروط اصلی برای آتش‌بس است گفت: اسرائیل باید به تهاجمات هوایی، دریایی و توپخانه‌ای و هدف‌قراردادن غیرنظامیان غزه پایان دهد و زندانیان فلسطینی را که در واکنش به مرگ سه شهرک‌نشین اسرائیلی در کرانه باختری بازداشت شده بودند، آزاد کرده و به صورت دائم محاصره غزه را پایان دهد.

خالد مشعل گفت: این درخواست‌های اصلی ماست و ما توافقی که درد و رنج مردم را طولانی‌تر کند به هیچ‌عنوان نمی‌پذیریم.

وی تأکید کرد: تمدید محدودیت‌های اعمال شده علیه غزه دیگر قابل قبول نیست و حماس از درخواست لغو کامل و دایمی تحریم‌ها علیه نوار غزه کوتاه نخواهد آمد. همچنین عبور غیرنظامیان و کالاها باید از طریق مرز انجام شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه جزئیات مطالبات حماس به مذاکره‌کنندگان داده شده است گفت: حماس همکاری خود را با مذاکره‌کنندگان تا زمان تحقق شروطش ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد که مصر، ترکیه و قطر نقش میانجی‌گر در این مذاکرات را ایفا می‌کنند.

مشعل در پاسخ به این سؤال که چرا در شرایطی که راکت‌های شما اثرگذار نیست و سیستم گنبد آهنین آن‌ها را خنثی می‌کند اما همچنان شما به حملاتتان ادامه می‌دهید؟ گفت: اگر راکت‌های ما اثرگذار نیست پس چرا جامعه جهانی بدنبال برقراری آتش‌بس است. حملات حماس حامیان خارجی اسرائیل را ترسانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha