• چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 93042515259

ژاپن در مسیر بازگشایی نیروگاه‌های هسته‌ای‌اش پس از فاجعه فوکوشیما

نیروگاه هسته‌ای سندای در ژاپن، نخستین نیروگاه هسته‌ای پس از فاجعه فوکوشیما خواهد بود که آغاز به کار می‌کند.

نیروگاه هسته‌ای سندای در ژاپن، نخستین نیروگاه هسته‌ای پس از فاجعه فوکوشیما خواهد بود که آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری آیریش ایندیپندنت،‌ سازمان انرژی اتمی ژاپن با شروع به کار یک نیروگاه هسته‌ای تحت شرایط شدید امنیتی و تجهیزات جدید امنیتی موافقت کرد.

سانیچی تاناکا، رییس سازمان انرژی اتمی ژاپن در همین رابطه اظهار کرد: نیروگاه هسته‌ای سندای ژاپن که در جنوب این کشور ساخته شده است به آخرین تجهیزات امنیتی مجهز شده است و قادر خواهد بود در فجایع احتمالی مثل فاجعه‌ی فوکوشیما با همان شرایط مقاومت کند.

از هنگام وقوع سونامی و فاجعه‌ی فوکوشیما در سال 2011 میلادی به علت خرابی دستگاه سردکن راکتورها که باعث رها شدن مواد رادیواکتیو شد، همه‌ی 48 راکتور باقی مانده در تأسیسات هسته‌ای ژاپن برای بازرسی و تعمیر به حالت درآمده است.

پنج بازرس سازمان انرژی اتمی پس از بازدید نیروگاه هسته‌ای سندای در ژاپن، با آغاز به کار آزمایشی 30 روزه ی این نیروگاه تا 15 آگوست و قبل از تأیید نهایی موافقت کردند.

رییس سازمان انرژی اتمی ژاپن با اشاره به گام بلند ژاپن در شروع به کار دوباره‌ی تأسیسات هسته‌ای‌اش، افزود: شروع به کار آزمایشی نیروگاه هسته‌ای سندای با لحاظ کردن تجربیات نیروگاه فوکوشیما در این نیروگاه گامی مهم در بازگشتن به حالت اول نیروگاه‌های هسته‌ای ژاپن است.

او ادامه داد: با توجه به تجربیات نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما، سعی کردیم در نیروگاه سندای از لایه‌های جدید حفاظتی در صورت وقوع وقایع طبیعی مثل زلزله و سونامی، استفاده کنیم.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نیز با اشاره به این که تعطیلی طولانی مدت نیروگاه هسته‌ای به اقتصاد این کشور ضربه خواهد زد، بیان کرد: ما تلاش می کنیم تعدادی از راکتورهای به حالت تعلیق درآمده را بار دیگر مورد استفاده قرار دهیم.

مقامات هسته‌ای ژاپن درباره روند آغاز به کار نیروگاه هسته‌ای سندای، اظهار کردند: راکتورهای شماره های یک و دو این نیروگاه در ماه‌های آینده آغاز به کار می‌کنند که نیاز به بررسی‌های امنیتی بیش‌تر دارد.

نیروگاه هسته‌ای در 600 کیلومتری جنوب توکیو و درجزیره‌ی کیوشو واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha