• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93042313235
  • خبرنگار : 90089

نماینده مردم ایرانشهر:

تولید خودرو در بندر چابهار، رونق را به این بندر استراتژیک بازمی‌گرداند

تولید خودرو در بندر چابهار، رونق را به این بندر استراتژیک بازمی‌گرداند

نماینده مردم ایرانشهرگفت: تولید خودرو در بندر چابهار به معنای بازگرداندن رونق به این بندر استراتژیک کشور است.

نماینده مردم ایرانشهرگفت: تولید خودرو در بندر چابهار به معنای بازگرداندن رونق به این بندر استراتژیک کشور است.

هدایت‌الله میرمراد زهی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: استان پهناور سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه برخوردار است که البته در این راستا به مدیریت و برنامه ریزی اصولی برای شکوفایی استعداد‌های انسانی، و منطقه‌ای استان نیازمندیم .

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اصلی ترین اولویت استان سیستان و بلوچستان را ایجاد ظرفیت‌های شغلی دانست وافزود: اگر بتوانیم ظرفیت‌های یکی از 7 کریدور جهان یعنی بندر استراتژیک چابهار را به خدمت بگیریم، قطعا موفق خواهیم شد اشتغال مورد نیاز استان را نیز تامین کنیم.

به گفته‌ی وی، استفاده از ظرفیت‌های بندری شهرستان چابهار به مجموعه‌ای زیر بناهای مواصلاتی ،ترانزیتی، خطوط آهن و توسعه اسکله‌ها دراین بندر نیازمنداست.

نماینده مردم ایرانشهر، بندر چابهار را تنها اسکله‌ای دانست که به آبهای آزاد نزدیک است گفت: تبادلات اقتصادی کشور در گذشته دربندر کنارک انجام می‌شد.این بندر بزرگترین اسکله صیادی کشور را در خود جای داده است اما به دلیل فعال نبودن زیر ساخت‌های عمرانی سال‌ها است که از رونق افتاده است.از این رو بسیار به جاست که با سرمایه گذاری در بندر چابهار ظرفیت بالقوه‌ی این بندر در توسعه صادرات کشور از این بندر را تقویت کنیم.

میرمراد زدهی تصریح کرد: البته بندر چابهاردر حال حاضر فاقد اسکله‌هایی است که کشتی‌ها و ناوهای بزرگ بتواند برای سوختگیری و یا ترخیص بار در این بندر پهلو بگیرد. برای نیل به این هدف باید بستر بندر چابهار لایروبی شود و اسکله‌های تجاری توسعه یابد.همچنین برای انتقال کم هزینه‌ی تولیدات و واردات از این منطقه احداث خطوط آهن اجتناب ناپذیر است .

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بندر گوادر پاکستان را جدی‌ترین رقیب بندر چابهار دانست و افزود: با غیر فعال شدن بنادر جنوب شرقی کشور عمده‌ی صادرات و واردات کالا به خاورمیانه و کشورهای حوزه‌های خلیج فارس از بندر گوادر پاکستان انجام می‌شود در حالی که جاذبه‌های بندر چابهار و دسترسی آن به راههای دریایی و تبادلات کشتیرانی ایران با سایر کشورهای جهان ظرفیت بالقوه‌ای را برای تبدیل چابهار به یکی از قطب‌های صادراتی کشور به وجود آورده است.

وی رونق بندر چابهار را موجب به صرفه تر شدن واردات و صادرات کالا به کشور دانست وافزود:‌ بندر چابهار تنها بندری است که آسیای دور و آسیای میانه را در کمترین فاصله پیش روی تجار و بازرگانان قرار داده و بدین ترتیب تولید و صادرات کالا از این بندر را به صرفه می‌کند، این در حالی است که نقل و انتقال کالا از بندرگوادر پاکستان نسبت به بندر چابهارگران‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha