• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93042212772
  • خبرنگار : 71359

ناظران مجلس در شورای رقابت،

شورای رقابت بدون رعایت شروط قیمت خودرو را افزایش داده است

شورای رقابت بدون رعایت شروط قیمت خودرو را افزایش داده است

نمایندگان ناظر در شورای رقابت به نحوه‌ی قیمت گذاری خودرو اعتراض کردند.

نمایندگان ناظر در شورای رقابت به نحوه‌ی قیمت گذاری خودرو اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سه نماینده‌ی عضو ناظر در شورای رقابت در پایان جلسه‌ی علنی امروز مجلس ضمن تذکری کتبی به شورای رقابت به نحوه‌ی تعیین قیمت برای خودروها اعتراض کردند.

عیسی امامی، محمد علی مددی و نادر قاضی‌پور، منتخبان مجلس به عنوان اعضای ناظر در شورای رقابت در تذکر خود اظهار کردند آنچه در شورای رقابت به تصویب رسیده است و تحت عنوان فرمول تعیین قیمت جدید خودروها مطرح شده، با چند شرط اساسی و لازم به تصویب رسیده است.

این شروط شامل افزایش میزان تولید خودرو در سطح قابل قبول، اجباری نبودن آپشن‌های نصب شده بر روی خودروها برای خریداران و طرح‌های فروش به نحوی مدیریت شود که دریافت کنند‌ی خودرو مصرف کننده‌ی نهایی آن باشد، حذف بازار حاشیه، و در نهایت این که فرمت قراردادها طبق نظر شورای رقابت باشد.

نمایندگان ناظر در شورای رقابت با بیان این که آنچه که از سوی ریاست شورای رقابت اعلام شده بدون رعایت شروط مطرح شده در شورا بوده است اعتراض شدید خود را به اعلام قیمت‌های جدید برای خوردوهای ساخت داخل اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته شورای رقابت با انتشار دستورالعمل جدیدی برای قیمت گذاری خودروهای داخلی زمینه افزایش قیمت خودروها را فراهم کرد. این تصمیم شورای رقابت با اعتراض شدید از طرف برخی رسانه‌ها و همچنین ابراز نارضایتی دولت همراه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۳:۲۷

خواهشا به داد مردم مظلوم ايران برسيد

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۵:۴۲

واااي الان تو شبکه 6 داره چي ميگه اين شيوا... چقدر مردم رو احمق فرض ميکنيد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۶:۳۸

در شرايطي که برخلاف قوانين شرع مقدس اسلام مبني بر حرام بودن برخي دريافتي‌هاي گمرکي، در جمهوري اسلامي بالاترين نرخ تعرفه را(که تنها در کشورهاي کمونيستي سابقه داشته) براي واردات خودرو تعيين کرده اند، هيچ اميدي به تعيين قيمت عادلانه و ارتقاي کيفيت خودروهاي داخلي نمي توان داشت. بحث بين مجلس و شوراي رقابت و مسئولين خودروسازي هم براي سرکار گذاشتن مردم است. کار از ريشه خراب است و قدرت سوءاستفاده کنندگان از اين اوضاع زياد است اما سکوت مردم دليل ناداني آنها نيست.