• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93041810632
  • خبرنگار : 71132

انتقاد بیاتیان از افزایش قیمت خودرو،

شورای رقابت یا شورای رفاقت با خودروسازان؟

 شورای رقابت یا شورای رفاقت با خودروسازان؟

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت انتقاد کرد و گفت که باید در نحوه افزایش قیمت خودرو تجدید نظر شود.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت انتقاد کرد و گفت که باید در نحوه افزایش قیمت خودرو تجدید نظر شود.

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که اعضای شورای رقابت و به خصوص نمایندگان مجلس عضو این شورا در جریان این میزان افزایش قیمت نبوده‌اند، گفت: قرار بوده قیمت‌ها 3.75 تا 5 درصد افزایش یابد اما دیدیدم که در برخی خودروها تا 20 درصد افزایش را نیز شاهد بودیم مثل پراید و پرشیا.

وی قیمت جدید خودرو را غیر عاقلانه توصیف کرد و افزود: آیا این شورای رقابت است یا شورای رفاقت با خودروسازان؟ این کار مورد اعتراض مجلس است و در کمیسیون صنایع ما به این تصمیم معترضیم و بنا داریم که وزیر صنعت را به کمیسیون فرا بخوانیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس یادآور شد: آپشن‌های اجباری که در این شیوه قیمت‌گذاری آورده شده بر قیمت تاثیر گذاشته و سلامت مردم و جامعه را در نظر نمی‌گیریم و می‌خواهیم برایش قیمت بگذاریم که این کار درستی نیست.

بیاتیان با بیان این که شورای رقابت طبق اساسنامه تنها باید دستورالعمل تهیه کند اضافه کرد: شورای رقابت نباید وارد عدد و رقم شود. این وضع قیمت‌گذاری خودرو عاقلانه نیست و باید در آن تجدید نظر صورت گیرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که مجلس سعی می‌کند جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد ادامه داد: آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت بارها اعلام کردند که هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما دیدیم که در بخش خودرو افزایش قیمت دادند این کار معقولی نیست و این روند قیمت‌گذاری بازار را برای خودروهای بی‌کیفیت چینی داغ می‌کند که به نفع تولید داخل نیست.

بیاتیان در پایان درباره این که زیان‌ده بودن برخی شرکتهای خودروسازی از جمله توجیهات افزایش قیمت خودرو بوده تصریح کرد: وقتی خودروسازی 90 شرکت زیر مجموعه دارد طبعا خیلی از آنها زیان‌ده هستند، اگر زیان‌ده هستند چرا در صورت‌های مالی زیان را سود و سود را زیان محاسبه می‌کنند؟ چرا پاداش می‌دهند و چرا سود تقسیم می‌کنند؟ این یک سوء مدیریت است که باید حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۲:۴۴

ازشمااصحاب رسانه خواشمنديم به نقد گران شدن خودرو بپردازيد

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۵

خود روسازي کشور که در انحصار يک گروه است، رقابتي وجود ندارد که نياز به شوراي رقابت وجود داشته باشد!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۳

وا مصيبتا!!!!! ارتقاي کيفيت در کشوري مثل ايران آپشن تعريف ميشود دنيا به ما مي‌خندد مگر ماشين توليدي در دو شرکت خودرو ساز يورو 4است همه اينها دروغ است در کدام کشور جهان سومي شما وضع صنعت خودرو را مثل کشور خودمان مي بينيد انحصاري و مافيايي!!!! که به حرف مردم گوش مي‌کند در کشوري مثل اذربايجان هيونداي کوپه به قيمت ابو طياره پژو 405 بفروش ميرسد!!!! ما پرايد فرغوني را را به جاي فورد انگليس!!!!!نمايندگان محترم شما به خاطر خدا جلوي اين مافيا را بگيريد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۳

جناب فراقوه اي اگه ميتوني به مدت کوتاه واردات رو ازاد کنيد تا خودروسازان به خودشون بياد

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۱۵

آقاي شيوا اون روز تو گفتگوي ويژه خبري پشت تلفن صداشو انداخته بود رو سرش، چي شد تو اين يک هفته با بالا رفتن قيمتها اينجوري موافقت کرد؟ نمايندگان مجلس اگه نتونن از حق مردم دفاع کنن در انتخابات آينده دچار مشکل خواهند شد.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۴۱

اميدوارم خودروسازان با فشاري که به قشر محروم جامعه ميارن روزي محتاج شن وهمين فشار به شکلي ديگه به خودشون برگرده.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۱۵

دوستان خودورساز حتي فکر اين قيمتها رو نمي‌کردن و حسابي راضي هستند؛ چون هيچ صدايي از برادر احمد نعمت‌بخش در نمي آد کم کم دارم نگرانش مي شم