• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 93041709877
  • منبع : نمایندگی قم

صله‌رحم در ماه‌رمضان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

صله‌رحم در ماه‌رمضان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

ایسنا/قم یک جامعه‌شناس درباره اهمیت صله‌رحم در ماه‌رمضان گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل با صله‌رحم در این ماه حل می‌شود.

یک جامعه‌شناس درباره اهمیت صله‌رحم در ماه‌رمضان گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل با صله‌رحم در این ماه حل می‌شود.

مهدی زارعی روز سه‌شنبه 17 تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه قم، با اشاره به اهمیت صله‌رحم و دید و بازدید در ماه رمضان گفت: یکی از آثار زیبای ماه مبارک رمضان افزایش صله رحم در میان مسلمانان است.

این جامعه‌شناس افزود: دید و بازدید و صله رحم همواره در دین مبین اسلام به عنوان جامع‌ترین و کامل‌ترین دین مطرح بوده چرا که این امر موجب می‌شود مسلمانان از حال یکدیگر جویا باشند و بی‌تفاوت از کنار یکدیگر عبور نکنند.

وی بی‌تفاوتی را یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: آنچه جوامع غرب یا بسیاری از مردم امروز را به خود گرفتار کرده، بی‌تفاوتی است به طوری که در سایه بی‌تفاوتی شاهد افزایش جرم و ناهنجاری‌ها هستیم.

زارعی خاطرنشان کرد: صله‌رحم در ماه مبارک رمضان جان تازه‌ای میان مسلمانان می‌گیرد و افراد با دعوت از برادران دینی و اقوام خود در ضیافت افطار فرصتی مهم برای بازدید و آگاه‌شدن از حال یکدیگر پیدا می‌کنند.

وی دوری از تجملات را یکی دیگر از آثار مهم صله‌رحم در این ماه عنوان‌کرد و گفت: وقتی اقوام و آشنایان صله‌رحم را مدت‌ها به تعویق بیندازند هنگام انجام یک مراسم و مهمانی به نوعی تجمل در رفتارها دیده می‌شود اما هنگامی که صله‌رحم طبق تاکیدات اسلام مورد توجه باشد و مسلمانان از حال هم با خبر باشند کمتر در ارتباطاتشان به تجمل، فخرفروشی و تظاهر روی می‌آورند و صمیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

این جامعه‌شناس افزایش سن ازدواج در جامعه را یکی از آثار منفی ترک صله‌رحم خواند و افزود: درگذشته مردم با صله‌رحم و رفت و آمد بهتر یکدیگر را می‌شناختند و با مشکلات کمتری در ازدواج مواجه بودند اما امروز عدم شناخت از یکدیگر موجب شده اگر چه در تکنولوژی و علم به پیشرفت رسیده‌ایم اما کمتر موفق به شناخت واقعی می‌شویم و همین امر ازدواج در جامعه را کاهش داده است.

وی اظهارداشت: اگر چه در زندگی‌های امروز با انبوهی از مشکلات مواجه شده‌ایم اما ترک صله‌رحم آثار منفی زیادی دارد که در ماه مبارک رمضان فرصتی مهم برای صله رحم و آگاه شدن از مشکلات و تلاش برای حل آن است.

زارعی عنوان کرد: اگر در جامعه مردم در طول سال به صله رحم می‌پرداختند قطعا بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی روحی و جسمی نیز کاسته می‌شد چرا که منشاء بسیاری از مشکلات و مسائل در زندگی، بی‌خبری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha