• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93041709758

رییس شورای رقابت اعلام کرد

قیمت خودرو 5.5 درصد افزایش یافته است

قیمت خودرو 5.5 درصد افزایش یافته است

رییس شورای رقابت در خصوص قیمت تندر 90 توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده،قیمت خودرو به طور میانگین 5.5 درصد افزایش یافته است.

رییس شورای رقابت در خصوص قیمت تندر 90 توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده،قیمت خودرو به طور میانگین 5.5 درصد افزایش یافته است.

رضا شیوا - رییس شورای رقابت - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در خصوص مطرح شدن افزایش 20 درصدی خودرو توسط برخی نمایندگان مجلس گفت:اعلام افزایش 20 درصدی قیمت خودرو کاملا بی پایه و اساس است و خودرو به طور میانگین 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رییس شورای رقابت با بیان اینکه برخی اطلاعات غلط به مردم داده‌اند و قیمت خودرو به طور میانگین 5.5 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد:اگر خودرو بالاتر از قیمت‌های اعلامی به فروش برسد افراد می‌توانند با مراجعه به مرکز ملی رقابت و یا از طریق سایت این شرکت شکایت خود را مطرح کنند تا مرکز ملی رقابت به موارد تخلف رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه خودروسازان اعلام کرده‌اند که قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت را رعایت می‌کنند، اظهار کرد:قیمت‌های جدید قراردادها، میزان تولید و وضعیت فروش را بهبود بخشیده و بازار حاشیه را از بین می‌برد.

شیوا درباره قیمت تندر 90 گفت:شورای رقابت در سال گذشته قیمت این خودرو را تعیین نکرده است به همین دلیل این خودرو در حال حاضر باید به قیمت سال قبل کارخانه در بازار به فروش برسد.

وی افزود:البته بعد از نشست خبری روز شنبه، مسئولان این شرکت به تکاپو افتاده و در حال ارائه اطلاعات هستند تا شورا بر اساس اطلاعات جدید قیمت گذاری را انجام دهد.بنابراین تا مشخص نشدن قیمت این خودرو،تندر 90 اجازه افزایش قیمت نداشته و باید با همان قیمت کارخانه در سال گذشته فروخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۰۹:۳۳

کي گفته خودرو گرون شده شايعه است بابا شيوا جون اشتباه حساب کردي ميانگين افزايش 0.5 درصد بوده!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۰۹:۴۴

لطفا بگين قيمت سال قبلش چنده ؟ بعيد ميدونم به قيمت سال گذشته بفروشند

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۰۹:۵۰

خودتي!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۰:۱۴

روحاني مچکريم !!!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۳

چرا دروغ مي گوييد پرايد از شانزده ميليون به بيست ميليون پريده اينو مي گيد 5.5 درصد اگر سواد نداريد لااقل به کسي بگيد برايتان حساب کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۰۶

پارس 30 ميليون و ششصد ماه قبل فروش فوري تو سايت زده بود الان قيمت جديد 36 ميليون. آيا اين افزايش 5.5 در صدي ميشه؟ يا ايشون سواد محاسبه ندارن يا مردم رو بيسواد فرض کردن

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۲۱

چرا مردم را ... فرض مي كنيد قيمت خودرو 4 ميليون تا 6 ميليون اضافه شده كه بيش از 20 درصد است ...

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۱

تا زماني كه پيش فروش اجباري باشه و زمان تحويل هم نامشخص و شركتها دلبخواهي از توليدات متعهدي به پيش خريد كرده را در بازار به صورت فروش نقددي و ازاد مي فروشند همين آش و همين كاسه است. كلا بايد پيش فروش ممنوع شود و فروش به روز و به صورت آزاد با كنترل براي هر كد ملي مصرف كننده باشد و هر فرد هر 5 سال بتواند يك خودرو صفر بخرد برنامه ريزي خيلي مشكله و كنترل مي خواهد ولي بلبشو نه مديريت و نه كنترل مي خواهد!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۶

مراجع پيش فروش را بايد تحريم كنند چون منشائ فساد در بازار شده است خودروسازها با پول خريداران خودرو را مي سازند و به كشور ديگر صادر مي كنند يا آزاد در بازار به صورت نقدي مي فروشند و اين درحاليست كه پيش خريد كننده معلوم نيست چه موقع مي تواند خود رو خريداري شده را تحويل بگيرد اگر اين فساد نيست پس چيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۵۰

لوگان خودرويي را كه روماني مونتاژ مي كند به نام خودرو فرانسوي به مردم ايران فروختن هنر مي خواهد اگر مي توانستيد از فرانسه مستقيما وارد مي كرديد نه اينكه مونتاژ دست دوم را به چند برابر قيمت به مردم بيندازيد!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۵۵

اگر قيمت خود رو مشخص باشد و عرضه ان مثل هركالاي ديگر مثل يخچال و كولر و لباس شوئي باشد مردم بر اساس وسعشان مي خرند مشكل اصلي اين موش و گربه بازي هاي شركتهاي خودرو مونتاژكني اصطلاحا ملي و واقعا ضد مردمي است اين راه حلي ندارد به جز انحلال انها كه با رانت با قطعه سازان خون مردم را در شيشه مي كنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۷

عجب شيب ملايمي به بازارخودرو دادن من موندم اگه شيب تند ميدادند قيمتها چه جوري ميشد درضمن 30درصد رفته بالا نه 5 درصداقا شيوا رياضي بيشتر کارکن

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۴:۲۰

عجب! تيبا يورو 4 رو من آبان 92 گرفتم 19200 دراومد واسم الان 5 تومن گرون کردين اين 5 درصده؟!

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۳

آقا به شعور مردم توهين نکن.

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۹

لطفاً با اين بيانات ابروي استادان دانشگاه را نبريد . دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران استادان ديگري هم دارد که مي دانند دو دو تا مي شود چهارتا . حيف از حقوقي که از بيت المال خرج مي شود