• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93041005811
  • خبرنگار : 71474

مدیر عامل راه‌آهن در گفت‌و‌گو با ایسنا:

خط ریلی تهران - مشهد 4 ساله برقی می‌شود

خط ریلی تهران - مشهد 4 ساله برقی می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در صورت نهایی شدن گشایش اعتبارات، عملیات برقی کردن خط ریلی تهران - مشهد طی 42 ماه(کمتر از چهار سال) انجام خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در صورت نهایی شدن گشایش اعتبارات، عملیات برقی کردن خط ریلی تهران - مشهد طی 42 ماه(کمتر از چهار سال) انجام خواهد شد.

محسن پورسیدآقایی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه برقی کردن خط ریلی تهران - مشهد یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن محسوب می‌شود، گفت: بحث افزایش سرعت قطار این مسیر به 200 کیلومتر در ساعت جزو یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هاست که برای به ثمر رسیدن آن برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم.

وی به قرارداد منعقد شده با شرکتی ایرانی - چینی برای برقی کردن این خط نیز اشاره کرد و توضیح داد: این قرارداد دو هدف عمده را دنبال می‌کند؛ از یک سو در نظر داریم از حداکثر توان داخلی برای استفاده از این فن‌آوری‌ها بهره بگیریم و از سوی دیگر طرح فاینانس این خط ریلی را نیز از طریق چینی‌ها پیش ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان دقیق آماده شدن این پروژه نیز اظهار کرد: پس از نهایی شدن این قرارداد به دنبال تصویب مقررات و پیش‌نیازهای آن در حوزه‌های ذی‌ربط هستیم و امیدواریم در طول چند ما آینده با به ثمر رسیدن این تلاش‌ها و گشایش اعتبارات لازم، این طرح وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شود.

وی پیش‌بینی کرد: از زمان گشایش اعتبارات، برقی کردن خط ریلی تهران - مشهد حدود 42 ماه یعنی کمتر از چهار سال زمان ببرد و سپس این خط پر مسافر و مهم ایران با سرعت بیشتری به سوی مقصد حرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، قرارداد تجاری برقی کردن راه آهن تهران – مشهد میان شرکت راه آهن و کنسرسیوم ایرانی – چینی متشکل از شرکت مپنا، شرکت مپنا احداث، شرکت مپنا اینترنشنال، شرکت CMC و شرکت SU Power روز گذشته - دوشنبه - امضاء شد.

با امضای این قرارداد اصلاح و احداث خط موجود برای سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، احداث شبکه برقی راه آهن برای سرعت 250 کیلومتر بر ساعت و تامین و نگهداری 70 دستگاه لکوموتیو برقی به عهده این کنسرسیوم ایرانی– چینی گذاشته شد.

همچنین تامین و نگهداری ماشین آلات و تامین و نگهداری شبکه بالاسری، احداث مرکز کنترل اسکادا و همچنین تعمیر و نگهداری کل پروژه به مدت 5 سال به عهده کنسرسیوم یاد شده است.

این قرارداد بصورت EPC و تامین منابع مالی آن بصورت فاینانس از خط اعتباری کشور چین تامین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha