• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93040703828
  • خبرنگار : 90089

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

مجلس از لایحه حمایت از تولید ملی حمایت می‌کند

مجلس از لایحه حمایت از تولید ملی حمایت می‌کند

حسین گروسی گفت: لایحه حمایت از تولید ملی مشکل اصل 75 نداشته و جامعیت بهتری نسبت به طرح مجلس دارد.

حسین گروسی گفت: لایحه حمایت از تولید ملی مشکل اصل 75 نداشته و جامعیت بهتری نسبت به طرح مجلس دارد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: مجلس شورای اسلامی در گذشته طرح حمایت از تولید ملی را تهیه کرد که به دلیل اتمام دولت قبل و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و مطرح شدن ارائه لایحه حمایت از تولید ملی این طرح را که موارد خوبی برای حمایت از تولید ملی را در خود پیش‌بینی کرده بود، متوقف نگه داشت تا لایحه دولت به مجلس آمده و تلفیقی از طرح و لایحه حمایت از تولید ملی با جامعیت کامل به تصویب مجلس برسد.

نماینده مردم شهریار با اشاره به ویژگی‌های طرح مجلس برای حمایت از تولید ملی، گفت: در طرح حمایت از تولید ملی، حمایت‌های بیمه‌ای از کارآفرینان، حمایت‌های ارزی از صادرکنندگان، تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و حمایت‌های بیمه‌ای پیش‌بینی شده بود. همچنین افزایش ظرفیت تولید از طریق جذب نیروی شاغل توسط کارآفرینان در این طرح به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده بود که در صورت انجام این کار تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی بخش صنعت و تولید در اختیار این بخش قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به بخش‌هایی از لایحه حمایت از تولید ملی گفت: یکی از دلایلی که صندوق توسعه ملی شکل گرفت افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بود. حال که شنیده می‌شود افزایش سرمایه این صندوق در بانک‌های توسعه صادرات، صنعت و معدن و صندوق ضمانت صادرات در دست اقدام است می‌توان امید داشت حمایت‌های مالی خوب از تولید جنبه عملیاتی پیدا کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور تهاتر بدهی‌های دولت به بخش خصوصی از طریق مالیات واحدهای تجاری و صنعتی را از ویژگی‌های لایحه‌ حمایت از تولید ملی دانست و افزود: یقیناً در صورت عملیاتی شدن این پیشنهاد کمک خوبی از نظر تأمین مالی بخش تولید و صنعت می‌شود.

نماینده مردم شهریار همچنین تقسیط تسهیلات معوق و بخشودگی بخشی از سود و کارمزد تسهیلات بانکی در حمایت از تولید ملی را مؤثر دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha