• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93040201349
  • منبع : نمایندگی قم

ابوترابی:

تکفیری‌ها در عراق نیز همچون سوریه شکست می‌خورند

تکفیری‌ها در عراق نیز همچون سوریه شکست می‌خورند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان اسلام و گروه‌های منحرف به ظاهر اسلامی در عراق نیز همچون سوریه شکست می‌خورند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان اسلام و گروه‌های منحرف به ظاهر اسلامی در عراق نیز همچون سوریه شکست می‌خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، روز دوشنبه در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان، در مسجد اعظم قم گفت: رهبر معظم انقلاب در حمله جهانی به سوریه بر خلاف نظر تمام تحلیلگران دنیا فرمودند که کسی نمی‎تواند خط مقاومت را قطع کند و امروز پس از آن دوران سخت، اوباما رسما اعلام کرد اگر کسی فکر می‎کند که دولت سوریه و بشار اسد سقوط می‎کند در اشتباه است و پس از او دیگران نیز چنین گفتند.

این فعال سیاسی کشور تصریح کرد: همین سخنان ایشان بود که نشان داد که رهبر معظم انقلاب ما هیچ حرفی را بی‌دلیل و بی‌حساب و کتاب علمی به زبان نمی‎راند و امروز همه دنیا به عظمت این تفکر و این مکتب و انقلاب معترف شده‌اند.

ابوترابی فرد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خداوند وظایف مبلغان و متدینین را در قرآن بیان کرده ، گفت: یکی از مهمترین اعمالی که ما باید انجام دهیم، عمل به این آیه از سوره نسا است که خداوند می‎فرماید، فَلْیَتَّقُوا اللّهَ وَلْیَقُولُواْ قَوْلًا سَدِیدًا؛ یکی از ویژگی‌های مبلغان، قول سدید است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی ما به این آیه عمل می‎کنیم که سخنانمان همه برگرفته از اقوال قوی و مستند از جمله قرآن و روایات و همچنین مطالب عمیق و دقیق علمی باشد.

ابوترابی یادآورشد: عمل به این سخن بسیار دشوار است که در ابتدا باید به شناخت دقیق و عمیق از دین مشغول شویم و طلاب باید در این زمینه به شدت سختکوشی از خود به خرج دهند.

وی گفت: آثار و برکات قول سدید کشتن گناهان و اصلاح اعمال است خداوند آنها را در قرآن بیان کرده است زیرا انسان با قول سدید صاحب حکمت می‎شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: درخشنده بودن حوزه‎‌های علمیه شیعه به دلیل همین قول سدیدی است که علمای بزرگ ماچون شیخ طوسی و شیخ مفید و مقدس اردبیلی و بزرگان دیگر در این سال‌ها از جمله مراجع حاضر و گذشته داشتند و علم‌گرایی و عقل‎گرایی مبتنی بر قرآن و عترت را نگاهبانی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha