• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93031105748
  • خبرنگار : 71132

نشست کشورهای دوست سوریه ،

نماینده پارلمان برزیل: سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در سوریه جواب نمی‌دهد

نماینده پارلمان برزیل با محکوم کردن دخالت خارجی در امور سوریه تاکید کرد که سیاست یک بام و دو هوای آمریکایی در کشوری مثل سوریه جواب نمی‌دهد.

نماینده پارلمان برزیل با محکوم کردن دخالت خارجی در امور سوریه تاکید کرد که سیاست یک بام و دو هوای آمریکایی در کشوری مثل سوریه جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروتژ کی‌روز در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه اظهار کرد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مناقشات زیادی در آن وجود دارد و بحران‌های بین‌المللی در منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی رخ داده که بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه در برزیل صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی بین همه قومیت‌ها به طور سنتی وجود دارد، اضافه کرد: در کشور برزیل قومیت‌هایی از تمام مناطق جهان حضور دارند اما شهروندان و حاکمان برزیل یاد گرفته‌اند، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند. ما برزیلی‌ها راه اتحاد و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را می‌دانیم.

نماینده پارلمان برزیل با تاکید بر اینکه مردم سوریه باید بتوانند آزادانه زندگی کنند، ادامه داد: ایالات متحده آمریکا و بخشی از کشورهای اروپایی در موضوع سوریه دخالت کرده‌اند. در حالی که سیاست‌های یک بام و دو هوای آمریکا در کشوری مثل سوریه جواب نمی‌دهد و لازم است اصول دموکراتیک و حقوق بشر در سوریه مورد احترام قرار گیرد.

پروتژ کی‌روز با محکوم کردن دخالت کشورهای غربی در امور سایر کشورها خاطرنشان کرد: متاسفانه آمریکا و کشورهای همسو با آن ارزش‌های جهانی را دستخوش تغییر می‌کنند. آنها رویکرد دوگانه‌ای را بین کشورهای خلیج فارس در پیش گرفته‌اند و این دخالت آمریکا در برخی کشورهای عربی به حدی رسیده که آنها عملا از تروریسم حمایت می‌کنند.

نماینده پارلمان برزیل ضمن اعلام حمایت کشورش از آرمان‌های عدالت‌خواهانه در منطقه خاورمیانه و بویژه آرمان فلسطین گفت: ما از آزادی حق تعیین سرنوشت در منطقه حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ قانون تکثرگرایی حزبی توسط بشار اسد یادآور شد: این تکثرگرایی می‌تواند راه‌حلی برای مشکل سوریه باشد و نشانه خوبی برای کشور افقی را پیش روی خود دارد لذا سایر کشورها باید از هرگونه دخالت نظامی در این کشور خودداری کنند و جامعه بین‌الملل باید از ارزش‌های بشری در سوریه حمایت کند.

نماینده پارلمان برزیل در ادامه با بیان اینکه کسانی که علیه ملت سوریه توطئه می‌کنند، در واقع علیه دموکراسی آزادی بیان توطئه کرده‌اند، گفت: این حرکتی زشت برای تخریب صبر و امید در سوریه است. دخالت نیروهای خارجی به رهبری ایالات متحده باعث ایجاد مناقشه در کشورهای عربی شده و ما نمی‌توانیم این موضوع را بیش از پیش تحمل کنیم و ساکت بمانیم بلکه باید در قبال این دخالت نامناسب با یکدیگر متحد شویم.

این نماینده پارلمان برزیل با محکوم کردن خشونت در سوریه از پارلمان ایران برای جنابعالی اجلاس کشورهای دوست سوریه قدردانی کرد و گفت: باید بدانیم که پلورالیسم و دفاع از حقوق بشر در راستای ساخت یک مبنای جدید به ما کمک خواهد کرد و به نفع ما خواهد و این ابزاری در راستای صلح خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha