• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 93031004875
  • منبع : نمایندگی فارس

خانه‌های اطراف حرم‌های شاه‌چراغ تملک می‌شوند

ایسنا/فارس ‌رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و شهرداری شیراز، تملک خانه‌ها و اماکن اطراف تمام حرم‌های مطهر، اجرایی خواهد شد.

‌رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و شهرداری شیراز، تملک خانه‌ها و اماکن اطراف تمام حرم‌های مطهر، اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، رضا محمدیان در جمع خبرنگاران در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی مصوب شورای شهر به پروژه‌های عمرانی- فرهنگی اختصاص یافته است، با همکاری اداره کل اوقاف و شهرداری و با نظارت و هماهنگی شورا، پروژه‌های قابل توجهی در این خصوص اجرا می‌شود.

محمدیان که در حاشیه نشست تخصصی کمیسیون عمران با خبرنگاران سخن می‌گفت، اضافه کرد: شیراز به واسطه حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و وجود امامزادگان واجب التعظیم، سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی شده است از این رو تقویت گردشگری مذهبی و بهسازی زیرساخت‌های موجود در این زمینه از ضرورت‌های قابل توجه است که باید در رأس برنامه‌های کلان دستگاه‌ها و نهادهای شهری قرار گیرد.

وی افزود: تملک و بهسازی فضای پیرامونی حرم های علی بن حمزه در محدوده منطقه سه، سید تاج الدین غریب در محدوده منطقه تاریخی فرهنگی و امامزاده صالح در مهدی آباد کتس بس واقع در محدوده منطقه 9 و همچنین همکاری هرچه بیشتر اداره اوقاف در اجرای طرح بازسازی قبرستان تاریخی شیراز به نام دارالسلام از مهم ترین توافقات شورا و این اداره است.

محمدیان از اختصاص زمین توسط اوقاف برای احداث دارالقرآن و فرهنگسراهای مذهبی در نقاط مختلف سطح شهر خبر داد و گفت: کارگروه‌های تخصصی متشکل از نمایندگان شورا، شهرداری و اداره کل اوقاف، برای پی‌گیری و به نتیجه رساندن موارد مصوب نشست تخصصی کمیسیون عمران شورا تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha