• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93030401601
  • خبرنگار : 71467

بزرگترین آزمون استخدامی سال92 بی نتیجه مانده است

بلاتکلیفی شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی وزارت نفت از یک سال گذشته!

بلاتکلیفی شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی وزارت نفت از یک سال گذشته!

با گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت هنوز نتایج نهایی این آزمون اعلام نشده و وعده تعیین تکلیف پذیرفته شدگان از ماهی به ماه دیگر می رود.

با گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت هنوز نتایج نهایی این آزمون اعلام نشده و وعده تعیین تکلیف پذیرفته شدگان از ماهی به ماه دیگر می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ بود که شرکت ملی نفت ایران با کسب مجوز 5500 نفری برای جذب نیرو اقدام به ثبت نام جهت برگزاری آزمون استخدامی کرد.

بر این اساس آزمون استخدامی وزارت نفت در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال 1392 با حضور بیش از 129 هزار داوطلب به عنوان بزرگترین آزمون استخدامی کشور در شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.

این در حالی است که وعده‌های مسوولان برای اعلام نتایج اولیه این آزمون در نیمه دوم اردیبهشت و خرداد ماه عملی نشد تا اینکه در اواسط تیرماه 92 اعلام و به شرکت کنندگان ابلاغ شد. در عین حال در انجام سایر فرایندهای استخدامی نیز تاخیرهایی وجود داشت تا اینکه در پاییزسال گذشته انجام مصاحبه با پذیرفته شدگان آزمون کتبی انجام شد.

با وجود اینکه قرار بود که نتایج نهایی حداکثر تا بهمن ماه سال 92 اعلام شده و متقاضیان تعیین تکلیف شوند؛ اما اکنون با گذشت بیش از چهار ماه از مهلت تعیین شده همچنین تاکید اخیر معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت مبنی بر انتشار نتایج نهایی در فاصله‌ای نزدیک، هنوز خبری از روشن شدن وضعیت داوطلبان نیست.

اما گذشت بیش از یک سال از برگزاری این آزمون، عدم اعلام نتایج نهایی آن در حالی اتفاق می افتد که نتایج اغلب آزمون های استخدامی سازمان هایی که همزمان با شرکت نفت در مورد این موضوع اقدام کرده اند مشخص شده و حتی برخی مراحل استخدام و دریافت کد استخدامی را نیز طی کرده اند. این در حالی است که در برخی موارد با وجود اینکه استخدامی هم انجام نشده است اما با اعلام نتایج آزمون ها شرکت کنندگان می دانند که آیا باید منتظر استخدام بمانند یا خیر.

با این وجود برخی از شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان مراحل ابتدایی آزمون استخدامی شرکت نفت در تماس با خبرگزاری ایسنا از تاخیر و عدم اطلاع رسانی وزارت نفت در این زمینه همچنین بلاتکلیفی خود پس از یک سال گلایه کرده و خواهان روشن شدن وضعیت خود پس از 12 ماه انتظار هستند.

این در حالی است که می توان نسبت به تاخیر ایجاد شده و عدم اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت نفت به عنوان یک سازمان دولتی از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور که همواره بر نظارت دقیق بر اجرای فرایند استخدام های دولتی اعم از نشر آگهی، برگزاری آزمون،اعلام نتایج و صدور کد استخدامی تاکید می کند در خواست پاسخ کرد؛ که آیا در طول این مدت نسبت به روشن شدن وضعیت چندین هزار نفر جوان خواهان استخدام و یا تبدیل وضعیت اقدامی کرده و دلایل آن این تاخیر را از این وزارتخانه پرس وجو کرده اند؟

در عین حال به نظر می رسد با توجه به مستثنی بودن وزارت نفت از برخی قواعد ممکن است که درا ین مورد نیز از چارچوب نظارتی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور خارج باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۰:۲۵

لازم به ذکر است که اين آزمون جز طرح مهرآفرين نيست زيرا قرار است در نهايت 1800 نفر استخدام گردند و مجوز طرح مهر آفرين 5500 نفر است

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۰:۵۹

شما را به خانم فاطمه زهرا پيگيري کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۱:۰۱

با درود فراوان و خسته نباشيد به شما عزيزان که بلاتکليفي ما همچنان منتظران را رسانه اي فرموديد.

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۱:۲۴

باسلام و ضمن تشکر از پوشش اين خبر به اطلاع دوستان خبرنگار ميرسانم، طبق اطلاعاتي كه من از مسئولان دريافت کردم اين استخدامي جزء طرح مهرآفرين نبوده و جداگانه از مجلس شوراي اسلامي کسب مجوز قانوني کرده است.

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۱:۴۹

آزمون شرکت نفت جزو مصوبه مهرآفرين نبود

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۲:۵۶

با سلام خدمت سرويس محترم اقتصادي خبرگزاري ايسنا و تشکر از انعکاس مشکل شرکت کنندگان در آزمون . در خبر درج شده در خصوص آزمون شرکت ملي نفت ايران يک اشتباه وجود دارد که شايسته است اصلاح شود. مجوز استخدامي براي 5500 نفر نيست. مجوز جهت جذب 2676 نفر صادر گرديده است که از اين تعداد 667 نفر سهميه فرزندان معظم شهدا (25 درصد از کل مجوز جذب)، 134 نفر فارغ التحصيلان بورسيه دانشگاه صنعت نفت خواهد بود که بدون شرکت در آزمون کتبي جذب ميشوند و 1841 نفر از طريق آزمون کتبي استخدامي فوق الذکر که در 5 و 6 ارديبهشت 92 برگزار گرديد جذب خواهند شد. منبع: شانا به نقل از عباس خنيفر مدير وقت منابع انساني شرکت ملي نفت ايران.

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۲:۵۸

با تشکر از خبرگزاري ايسنا تقاضا داريم که اين موضوع رو از وزارت نفت پيگيري کنيد به خدا 4000 نفر و خانواده هاشون تو بلاتکليفي هستند. تقاضا داريم فقط تکليفمون مشخص بشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۲:۵۹

با هزار تا ترفند تو دقيقه 90 راي پدر و مادرم را به نفع دولت تغيير دادم حالا هر روز بهم سرکوفت ميزنن که چرا بعد از يک سال تکليفتون رو مشخص نميکنن نميدونم اينا رو کجاي دلم بذارم

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۳:۳۱

اين استخدامي حسابش با مهرآفرين جداست چرا حرف دهن کارکنان شرکت نفت ميذارين؟ شما رو خدا پيگير موضوع بشين که هر چه سريعتر تکليف ما رو روشن کنن!

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۳:۴۰

آزمون نفت جزو طرح مهرآفرين نيست!! بابا تو رو خدا بهانه نديد دست جناب زنگنه! به اندازه کافي سر اين آزمون تا حالا اعصابمون خرد شده! يک دليلش هم اينکه روند برنامه‌ريزي آزمون نفت از ابتداي سال 91 و 9 ماه قبل از تصويب طرح مهرآفرين کليد خورده ... مصاحبه ها هم همه در زمان وزارت جناب زنگنه انجام شده

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۳:۴۴

شما رو به خدا به قرآن به 14 معصوم قسم تکليف ما جوونا رو مشخص کنيد. با تشکر از ايسنا

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۴:۲۸

قبل از انتشار خبر يه کم تحقيق کنيد لطفا. اين آزمون جزو طرح مهرآفرين نبود. اما بازم از اينکه بعد از 6 ماه تاخير به اين موضوع پرداختين ممنون.

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۴:۲۹

2700 شرکت نفت+ 700 شرکت گاز چه طور ميشه 5500 نفر؟

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۴:۵۶

اميد ما فقط پيگيري شماست. خبررساني خوبه ولي چيزي که مهمتره پيگيري هاي مداوم هست. از شما به عنوان رسانه مردمي انتظار پيگيري اين موضوع رو داريم.

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۵:۰۸

مجوز استخدام نفت سال 92 قبل تصويب مهرآفرين بوده

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۶:۱۰

تو رو خدا با نيروي انساني نفت يه مصاحبه انجام بدهيد ... با تشکر فراوان از ايسنا

avatar
۱۳۹۳-۰۳-۰۴ ۱۶:۱۸

سلام. لطفاً اصلاح بفرماييد. آزمون جهت جذب 2676 نفر بوده است نه 5500 نفر. ممنون ميشيم که اين تصحيح را انجام بديد. ما اينهمه سختي کشيديم از اسفند 91 که فرايند آزمون شروع شده و هيچکس هم بهمون توجه نکرده بود. حالا هم که شما پوشش خبري داديد تعداد را اشتباه وارد کرديد.