• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93022516147
  • منبع : نمایندگی قم

آیت الله مهدوی کنی: آیت الله مشکینی در مسیر زندگی خود همواره صبر و شکیبایی داشت

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت الله مشکینی در مسیر زندگی خود همواره صبر و شکیبایی داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت الله مشکینی در مسیر زندگی خود همواره صبر و شکیبایی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در همایش گرامیداشت آیت الله مشکینی در موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث قم در خصوص این شخصیت فقید گفت: این عالم بزرگوار مصداق صبر، تواضع و اراده بود که با تحمل مشکلات در رسیدن به اهداف خود تلاش می کرد.

وی با اشاره به فعالیت های علمی و سیاسی آیت الله مشکینی گفت: ایشان به گردن انقلاب و علما حق دارند و حتی قبل از انقلاب به واسطه فعالیت های خود در تبعید به سر می بردند اما هیچ گاه در آن دوران دست از مجاهدت های علمی برنداشت و بخشی از آثار گران قدر خود را در دوران تبعید به نگارش در آورد.

آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مشکینی تلاش‌های زیادی در تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) انجام داد و سالهای فراوانی در جلسات دانشگاه حضور پیدا می کرد در حالی که همواره درگیر درس و مباحث علمی بود.

وی با بیان اینکه این عالم فقید در طول عمر خویش برکات و خیر وسیعی را به همراه داشت عنوان کرد: باید علما از وجود چنین شخصیتی تاسی بگیرند هرچند برخی تاسی را در قرآن کریم به معنای الگوی مطلق می دانند اما از تاسی معنای تحمل مشکلات برای رسیدن به اهداف نیز برداشت می شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ایشان برای رسیدن به اهداف علمی خود با صبر، اراده و عزمی جدی مشکلات را تحمل کرد و به عنوان عالمی فقیه و فردی انقلابی گام برداشت و هرگز دست از تحقیق و ممارست برنداشت.

وی تواضع و ساده زیستی را یکی از ویژگی های مهم آیت الله مشکینی برشمرد و گفت:اگر چه ایشان در طول زندگی خود، مسئولیت های فراوانی را عهده دار بود اما تواضع و ساده زیستی را کنار نگذاشت و با توکل به خدای متعال از همه عمر خویش بهترین استفاده را کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha