• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 93021510191
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس‌شورای شیراز: احیای بافت فرسوده با تنگ‌نظری ممکن نیست

رئیس‌شورای شیراز: احیای بافت فرسوده با تنگ‌نظری ممکن نیست

ایسنا/فارس رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: احیای بافت فرسوده نیازمند کنارگذاشتن تمام تنگ‌نظری‌ها و جزیره‌ای عمل کردن‌ها است، با تنگ‌نظری نمی‌توان این بافت را احیاء کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: احیای بافت فرسوده نیازمند کنارگذاشتن تمام تنگ‌نظری‌ها و جزیره‌ای عمل کردن‌ها است، با تنگ‌نظری نمی‌توان این بافت را احیاء کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، غلام‌مهدی حق‌دل دوشنبه 15 اردیبهشت در حاشیه‌ی افتتاح جشنواره‌ی هنر و میراث سی‌راه که به‌مناسبت روز شیراز در محله‌ی سنگ سیاه شیراز برگزار شد، به خبرنگاران گفت: شورای شهر و شهرداری شیراز برای احیای بافت فرسوده تمام همت و تلاش خود را صرف خواهد کرد.

حقدل گفت: تا سال 1343 بافت تاریخی شیراز، مرکزیت شهر بود، رونق داشت و کانون تمام فعالیت‌های این شهر محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: به‌دلیل سیاست‌های غلط، این بافت بتدریج از سکنه خالی شد تا حدی که اتباع بیگانه ساکن خانه‌های تاریخی شدند و معابر آن محل تجمع و تمرکز معتادان و متکدیان شد.

حقدل با بیان اینکه از روزهای پایانی سال 92 و در ابتدای امسال، اجرای طرح جمع‌آوری معتادان و متکدیان و تخریب منازل و محل‌های تجمع معتادان و استعمال مواد مخدر، آرام آرام شاهد بازگشت حیات به بخش‌هایی از بافت تاریخی شیراز هستیم، گفت: تداوم این حرکت و توسعه‌ی آن در تمام گستره‌ی بافت، گام اول در رونق بخشی به‌آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه رونق اقتصادی بافت تاریخی راهی جز احیا فرهنگ و صنایع‌دستی شیراز ندارد، گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا مردم رغبت کنند و ترددها در این بافت افزایش پیدا کند و بتدریج رونق گذشته با بازیابد.

حقدل شرط لازم برای احیای بافت را حضور مردم و سکونت در محله‌های قدیمی و ایجاد بسترهای فعالیت و تلاش دانست و گفت: مهمترین سرمایه‌های شیراز که امامزادگان واجب‌التکریم است، در این بافت قرار دارد، این بافت کانون فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی شیراز است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وجود قدیمی‌ترین قبرستان دوره‌ی اسلامی شیراز در این بافت، گفت: قبرستان دارالسلام شیراز، یکی از جاذبه‌های مهم و تاثیرگذار این شهر و یادآور دوران پرافتخار تاریخی آن است که باید احیاء شده و از وضعیت کنونی خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha