• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93021409263
  • خبرنگار : 71132

نامه نمایندگان به روحانی برای معرفی بدهکاران دانه درشت بانکی

نامه نمایندگان به روحانی برای معرفی بدهکاران دانه درشت بانکی

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خواستار معرفی بدهکاران دانه درشت بانکی شدند.

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خواستار معرفی بدهکاران دانه درشت بانکی شدند.

محمدرضا پورابراهیمی با اعلام این خبر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: در این نامه که به امضاء جمعی از نمایندگان رسیده از رئیس جمهور خواسته شده تا نسبت به معرفی و اعلام اسامی بدهکاران دانه درشت بانکی اقدام کند.

در این نامه خطاب به روحانی آمده است:

«احتراما چنانچه استحضار دارید مطالبات معوق بانک‌ها باعث شده تا قدرت وام‌دهی و تحرک این موسسات را تحت الشعاع قرارداده و امکان تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی نیمه تمام و به بهره‌برداری رسیده را با مشکل مواجه نماید. این مشکل تا حدی نمود پیدا کرده که براساس نظرسنجی‌ها در صدر مشکلات واحد‌های تولید قرار دارد. در طول سال‌های گذشته اقدامات خود بانک‌ها، بانک مرکزی، قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای وصول این مطالبات ره به جایی نبرده و فرصت‌های فراهم شده توسط مجلس برای استمهال بازپرداخت بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی رهاوردی نداشته است، به نظر می‌رسد که یکی از راه‌های وصول سریعتر این مطالبات استفاده از اهرم افکار عمومی خصوصا برای بدهکاران عمده سیستم بانکی است.

از آنجا که این اقدام باعث می‌شود تا تعارفات و رودربایستی کم اثر و گام عملی برای وصول مطالبات باشد، انتظار دارد دستور فرمائید لااقل فهرست بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان که بدهی معوق دارند را برای اطلاع عموم منتشر نمایند.»

در این نامه که به امضای حدود 15 نفر از نمایندگان رسیده اسامی الیاس نادران، جعفر قادری، احمد توکلی، حسین‌زاده بحرینی، هادی قوامی، ‌تاجگردون، رحیم زارع، محمد مهدی مفتح،، حسن‌نژاد، محمدرضا پورابراهیمی نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۴

در خيابان ورکش ( پايينتر از ميدان هفت تير و دقيقا بالاي شيرودي ) يک باغ خيلي بزرگ را در مدت دو سه سال خشکاندند و الان دارند يک مجتمع بزرگ 240 واحدي و فضاي تجاري ميسازند . ولي وقتي يکي تو ملک کلنگي خودش يک يا دو تا درخت حتي خشک را مجبور به بريدن شود ميليونها تومن بابت قطع درخت و ... مي گيرند . تو اين مملکت هميشه قانون واسه آفتابه دزد بوده و خواهد بود . ..

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۸

الان مي گن بگو فردا مي رن پشت تريبون مي گن جرمشون که محرز نشده اسم ميگي

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۱۴:۲۶

يعني باور کنيم که دولت و مجلس و قوه قضائيه نمي تونند حق ملت را از چند نفر بگيرند؟ بايد اساميشون اعلام بشه تا اين حضرات لطف کنند و بدهيشون رو پس بدهند.

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۱۴ ۱۵:۰۸

پرونده هاي برخي از آقازاده ها سالهاست خاک مي خورد. حالا چند تا هم روي آن در بايگاني اضافه شود چه دردي را دوا مي کند. اگر زنجاني هم يک حامي از روساي جمهور گذشته داشت بدون توجيه پرونده در زندان مي ماند؟