• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93021408892

ابوترابی‌فرد: کارگران و معلمان ستون‌های استوار توسعه کشور هستند

ابوترابی‌فرد: کارگران و معلمان ستون‌های استوار توسعه کشور هستند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز معلم و کارگر، ویژگی‌های برجسته شهید مطهری و تاثیر این استاد شهید بر تفکر انقلاب اسلامی را برشمرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز معلم و کارگر، ویژگی‌های برجسته شهید مطهری و تاثیر این استاد شهید بر تفکر انقلاب اسلامی را برشمرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، که ریاست جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس را برعهده داشت،در نطق پیش از دستور خود با اشاره به روز معلم و کارگر، این روز را به این دو قشر تبریک گفت و افزود: این دو قشر پرتحرک ستون‌های استوار توسعه و پیشرفت کشور هستند. بار تولید بر شانه‌های قدرتمند کارگران پرتوان و فرهنگ توسعه ملی متناسب با ارزش‌های ناب اسلامی بر اندیشه بارور معلمان سامان می‌یابد.

وی سپس با اشاره به شخصیت استثنایی شهید مطهری گفت: ایشان با فهم دقیق و تبیین درست گزاره‌های دینی راه را برای رسیدن به مراتب معرفت و اجرای حقایق هموار نمود و با اندیشه پرورده شده با علم، راه رسیدن به جزم نظری و رفتار مبتنی بر ایمان و علم و معرفت را فرا روی انسان‌ها گشود و این امکان را فراهم آورد که روز شهادت آن بزگوار به نام زیبای روز معلم نامگذاری شود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: آیت‌الله مرتضی مطهری نماد قول سدید بود. سخن و کلام او از اتقان برهانی و استحکام منطقی برخوردار بود. عقل را در سایه دانش و علم پرورده بود و با نقل معتبر و برآمده از متون متقن دینی در راه تبیین گزاره‌های دینی از تمام ظرفیت خویش بهره گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شهید مطهری با اتقان و استحکام و انسجام علمی در قله‌های بلند دانش پرواز نمود و مرزهای علم را فتح کرد و با رصد دقیق نیازهای فکری، اعتقادی و اخلاقی انسان‌ها به پاسخ درست و متقن او پرداخت. او با اندیشه‌های روشنفکر مآبانه التقاطی و ارتجاعی با قاطعیت برخورد می‌نمود و در تبیین حقایق دین از تمام ظرفیت خویش بهره می‌گرفت.

وی تاکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند انقلاب اسلامی در بطن و متن کتاب‌های استاد شهید مطهری است حکایت از این جایگاه رفیع دارد. ایشان می‌فرمایند نظام جمهوری اسلامی برپایه آن تفکر و برداشتی بنا شده که استاد شهید مطهری آن را ارائه کرده است. این جایگاه خطیر زمینه طرح آن سخن ماندگار امام(ره) را فراهم آورد که فرمود آثار شهید مطهری بدون استثنا آموزنده، راهگشا و انسان‌ساز است.

ابوترابی‌فرد یاد و نام شهید مطهری را گرامیداشت و ابراز امیدواری کرد که جامعه علمی و حوزه و دانشگاه با بهره‌گیری از اندیشه ناب دینی این شخصیت بزرگ اسلام به فهم و تبیین آراسته شدن با آموزه‌های دین گام‌های بلندی بردارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین حادثه ناگوار کشور افغانستان رانش زمین که موجب کشته شدن تعدادی از مردم این کشور شده است را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت و از دولت خواست از همه قوت خویش برای کمک رساندن به خانواده‌های آسیب دیده و همکاری با دولت و کشور دوست و برادر افغانستان استفاده کند.

وی در ادامه نطق خود به رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار برای درگذشت پدرش،‌ منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل به علت درگذشت خواهرش،‌ علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران برای درگذشت برادرش و حسین طلا نماینده تهران برای درگذشت مادرش تسلیت گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha