• جمعه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93020502957
  • خبرنگار : 71186

نجفی‌منش پاسخ داد

تاثیر ارز مبادله‌ای بر قیمت خودروهای داخلی

تاثیر ارز مبادله‌ای بر قیمت خودروهای داخلی

تاثیر قابل توجهی بر کنترل هزینه‌های تولید خودرو و قطعه خواهد داشت.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: اظهارات وزیر صنعت مبنی بر اختصاص ارز مبادله‌ای به خودروسازان تاثیر قابل توجهی بر کنترل هزینه‌های تولید خودرو و قطعه خواهد داشت.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تخصیص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو اقدام بسیار مثبتی است به شرطی که به سرعت اجرایی شده و در فرآیند بروکراسی اداری زمین‌گیر نشود.

وی با بیان این‌که تفاوت نرخ ارز مبادله‌ای با نرخ ارز آزاد بین 20 تا 25 درصد است، خاطرنشان کرد:‌ در صورت تخصیص ارز مبادله‌ای به خودروسازان این تفاوت قیمت می‌تواند در حد قابل توجهی رشد هزینه‌های تولید قطعه و خودرو را جبران کند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: ‌در یک ارزیابی اولیه می‌توان گفت که اختصاص ارز مبادله‌ای به خودروسازان هزینه‌های اضافه شده به تولید در سال جدید مانند افزایش نرخ سود بانکی، افزایش حقوق و دستمزد، نرخ برق و دیگر حامل‌های انرژی و حمل و نقل را تا حد زیادی پوشش خواهد داد. بنابراین نرخ ارز مبادله‌ای می‌تواند این هزینه‌های جدید را پوشش داده و از افزایش قیمت خودروها جلوگیری کند زیرا با نرخ‌های فعلی تولید بسیاری از خودروها زیان‌ده است.

نجفی‌منش افزود: با توجه به شناختی که از وزیر صنعت، معدن و تجارت وجود دارد وعده وی در رابطه با اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو محقق خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این وعده هر چه زودتر محقق شود زیرا از یک سو تولید خودروها با قیمت فعلی زیان‌ده بوده و از سوی دیگر کشش چندانی در بازار برای افزایش قیمت محصولات وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در جلسه‌ کارگروه حمایت از تولید با حضور معاون اول رییس‌جمهوری مقرر شد که ارز صنایع خودروساز که در سال گذشته از طریق ارز متقاضی یا بازار آزاد تامین می‌شد از روز شنبه - ششم اردیبهشت - تمام نیاز ارز بخش صنعت خودرو اعم از خودروهای سبک و سنگین به صورت مبادله‌ای توسط بانک مرکزی با اولویت تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۸

اميدواريم ...

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۲:۳۰

يعني قيمت خودرو ثابت مي ماند و قروني پايين نمياد/ در حالي که قيمتهاي سال 93 ايران خودرو افزايش پيدا کرده البته اينبار به بهانه ي ماليات و بيمه

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۳:۴۰

عزيزان دل برادر : چرا صورت مساله را عوض مي کنيد.چرا سعي نمي کنيد يکبار براي هميشه مساله را حل کنيد. مساله اين است : چرا کشورهاي سازنده خودرو وقتي تمام مواد اوليه توليد خودرو(فولاد /مواد پتروشيمي مثل پلاستيک / مس يا آلمينيوم) از کشورهاي ديگر وارد مي کنند و دستمزد کارگر ماهيانه 1500 تا 2000 يورو(6 تا 8ميليون تومان) مي دهند چرا هزينه توليدشان نصف خودرو سازهاي ايران است؟

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۵:۴۹

ايسنا نوع خبر رساني بسيار مهم است من از شما تشکر مي کنم بعضي خبرگزاري ها هم علاقه دارند بگن گرون شده گرون ميشه شما رسانه ها جزيي از مردم هستين مي تونين با خبراي اين شکلي وهمکاري با هم بازار آزاد رو از تندروي دلال ها نجات بدين خبر ارز مبادله اي خبر کوچکي نيست بهترين وسيله ست تا بازار آزاد رو آروم کنيد در ضمن هزينه کارگر توکشور ما وخودروسازي 2درصد کل درآمدخودرو هستش که پايينه يا اينکه برق در تقسيم به توليد خودرو رقم ناچيزي که سه برابرم بشن اتفاقي نميفته برا قطعات هم که خوشبختانه ارز مبادله اي شامل ميشه که خودش 25درصد پايين تر از ارز آزاد هستش شما حواستون بيشتر به مردم باشه که تو آب سرد و گرم خبرها دارن حبس نفس تمرين مي کنن اين ملت آرامش وتوليد آرامش رو نياز داره با تشکر از شما

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۶:۱۵

کلي خنديديم

avatar
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۹

ضمن ابراز خوشبختي بابت اختصاص ارز مبادله اي به صنعت خانوادگي خودرو به نظربنده اگر تمام بودجه کشور را به صنعت خودرو بدهند باز هم اشتها دارند .زيرا تجربه نشان داده کسي از صنعت خودرو تحقيق و تفحص نمي کند .شايد آنهايي که اين کار رابايد بکنند خودشان شريک در آمد خودروهستند