• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93011703497
  • خبرنگار : 71511

یک فعال دانشجویی:

دریافت یارانه نقدی تنبلی می‌آورد/انصراف از دریافت یارانه، به اقتصاد کشور کمک می‌کند

دریافت یارانه نقدی تنبلی می‌آورد/انصراف از دریافت یارانه، به اقتصاد کشور کمک می‌کند

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پرداخت یارانه نقدی علاوه بر اینکه به اقتصاد کشور ضرر می‌زند، موجب تنبل شدن خانواده‌ها می‌شود.

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پرداخت یارانه نقدی علاوه بر اینکه به اقتصاد کشور ضرر می‌زند، موجب تنبل شدن خانواده‌ها می‌شود.

داراب بازیار عبدالسلیمانلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: چون مردم به دریافت نقدی یارانه عادت کرده‌اند، اجرای مرحله دوم هدفمندی و عدم دریافت یارانه نقدی با مشکلاتی همراه خواهد شد، اما مردم باید بدانند که دولت چاره‌ای جز اجرای مرحله دوم ندارد، چراکه نه می‌تواند یارانه نقدی را پرداخت کند و نه توان حذف آن را دارد.

وی با بیان اینکه "دولت به مردم اعتماد کرده است"، گفت: ارائه طرح فرم خوداظهاری برای دریافت یارانه نقدی نشان‌دهنده اعتماد دولت به مردم است، پس بهتر است مردم به این اعتماد پاسخ درست بدهند و خانواده‌هایی که درآمد مطلوبی دارند از دریافت این مبلغ ناچیز انصراف دهند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند، دولت با درآمدهای حاصل از آن می‌تواند بدنه و پایه اقتصاد کشور را تقویت کند. همانطور که در قانون تصویب شده، دولت موظف است که درآمد هدفمندی را صرف درمان و دارو، ساخت‌وساز و آبادانی کشور کند و آقای روحانی نیز باید از این قانون پیروی کند.

وی با اشاره به کمرنگ شدن اعتماد مردم نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: رانت‌خواری و ویژه‌خواری‌ها اعتماد مردم را نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه خدشه‌دار کرده است. به همین علت بسیار مهم است که دولت همت ویژه‌ای را برای مبارزه به مفاسد اقتصادی به خرج دهد.

عبدالسلیمانلو با تاکید بر نقش رسانه ملی در آگاهی‌بخشی به مردم اظهار کرد: با اینکه صداوسیما در ابتدا همکاری مناسبی با دولت نداشت، اما در موضوع یارانه‌ها با ساخت برنامه‌ها و ارائه زیرنویس‌های مختلف، همکاری خود را نشان داد. از طرفی زمانی که آقای روحانی گفتند دولت نمی‌تواند یارانه‌ها را پرداخت کند، جمعی از فعالان دانشجویی حمایت «نه به یارانه» به راه انداختند چراکه باید این طرز تفکر میان مردم نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۸:۵۵

اي کاش به اندازه شعار دهندگان انصراف از يارانه، آمار انصراف داشته باشيم!!

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۰۱

فعال دانشجويي عزيز زمان دولت قبل که محمود 3 بار گفت چرا گوش نکردي؟؟ کسي حق نداره به زور مردم رو حذف کنه حتي اگر ثروتمندترين افراد ثبت نام کنن يه حقي براي همه س همه ي ايرانيان

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۱۲

اين فعال دانشجويي اگه تو مردم زندگي ميکرد ميديد که با حقوق کارگري نميشه اين شراطي اقتصادي که دولتها به بار آوردن رو جمع کرد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۳۰

چطور در دولت شما دولت براي همه کارهايي که بر مردم فشار وارد مي کند ، مجبور است و راه ديگري ندارد ولي براي دولت قبل چنين نبود و کوچکترين مشکلات پيش آمده آن هم در اولين و مهمترين مرحله يارانه ها بر سر دولت مي زديد؟ آن دولت به مردم پول داد تا بخشي از گرانيهاي تحميلي حاصل از قانون هدفمندي را بپوشاند ولي شما مي گفتيد پول داده شده کمتر از افزايش قيمتهاست؟ يادتان که نرفته؟ الان شما مي خواهيد هم پول ندهيد و هم قيمتها را بالا ببريد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۰۹:۵۱

من كه شك دارم اين دانشجو باشه من يارانه‌م رو ميخوام بذار تنبل بشم حداقل اين پولها دست مردم است نه اينكه جمع بشه يك نفر بياد برداره بره كانادا براي خودش بگرده مردم انصراف ندهيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۰۹

چرا فراموش کرده ايم که دريافت يارانه نقدي در برابر گران شدن قبوض آب، گاز، برق، تلفن، و ...... بوده است؟؟؟!!! پس چرا بايد يارانه نقدي برود، اما آن گران شدن ها بماند؟؟؟؟!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۰

آخيش اينقدر اين يارانه ها زيادن که ما نه تنها از تنبلي مرده ايم بلکه از خوشي زياد دلمون رو هم زده ...

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۱۴

پس مواظب باشيد تنبل نشويد آقاي عبدالسليمانلو

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۲

چقدر تضمين مي دهيد يارانه انصرافي از جيب مردم به جيب امثال بابک زنجاني نرود

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۳۵

به حلقوم امثال بابک زنجاني ريخته خواهد شد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۷ ۱۰:۴۲

يکي نيست بگه به اين دوست خوبمون که آقا 40.000 تومان ميشه 5 کيلو برنج اين واسه تو تنبلي مياره؟