• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 92122113834
  • منبع : نمایندگی فارس

رونمایی از واگن‌های قطار شهری شیراز

رونمایی از واگن‌های قطار شهری شیراز

ایسنا/فارس شهردار شیراز با اشاره به توان و تخصص ایرانیان در عرصه‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ی نزدیک شاهد حرکت واگن‌های ایرانی روی ریل‌های قطار شهری در همه‌ی شهرهای کشور باشیم.

شهردار شیراز با اشاره به توان و تخصص ایرانیان در عرصه‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ی نزدیک شاهد حرکت واگن‌های ایرانی روی ریل‌های قطار شهری در همه‌ی شهرهای کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «علی‌رضا پاک‌فطرت»، عصر دیروز (سه‌شنبه 20 اسفندماه) در مراسم رونمایی از واگن‌های قطارشهری شیراز، گفت: مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز یکی از ایثارگران عمل‌کننده به فرامین مقام معظم رهبری خصوصاً در «اقتصاد مقاومتی» است.

وی گفت: «اقتصاد مقاومتی» یعنی استفاده از فرصت‌ها، کشوری هستیم که در تولید علم، مقاله و مباحث صنعتی سرعت رشدمان از بسیاری کشورهای پیشرفته هم بیشتر شده و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم.

شهردار شیراز در عین‌حال گفت: نمی‌دانیم که چرا این توانایی در برخی حوزه‌ها مثل تولید واگن‌های قطار شهری، محقق نمی‌شود، بالغ بر 45 درصد جمعیت کل کشور در 8 کلان‌شهر زندگی می‌کنند، اگر توان و ظرفیت‌های موجود را به‌کار گرفته و در جهت درست هدایت کنیم،‌ می‌توانیم از صفر تا صد واگن را در ایران تولید کنیم.

پاک‌فطرت گفت: اگر قرار است در شیراز 95 کیلومتر مسیر ریلی حمل و نقل درون‌شهری ایجاد شود، نمی‌توانیم مدام به کشورهای خارج برای واگن و خدمات وابسته باشیم، این وابستگی‌ها باید در نقطه‌ای قطع شود.

وی با بیان اینکه ورود واگن‌های قطار شهری به شیراز، روزی ماندگار در تاریخ این شهر است، گفت: هم‌اکنون شرایط برای بهره‌برداری از فاز نخست خط یک قطار شهری آماده شده و این در سایه‌ی همدلی و هماهنگی بین‌بخشی، خصوصاً بین شهرداری و شورا و پس از آن دیگر دستگاه‌ها اعم از دفتر نماینده‌ی ولی‌فقیه،‌ استانداری، پلیس راهور و دیگر سازمان‌ها، حاصل شده است.

به گزارش ایسنا،‌«اسدالله حاجی‌زمانی»، مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه نیز در این مراسم با اشاره به روند فعالیت در این پروژه،‌ گفت: 5 واگن از 20 واگن مترو با تأمین منابع مالی از گمرک بندرعباس ترخیص و به شیراز منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این واگن‌ها پس از انجام تست‌های سرد و گرم، شامل تست خطوط ریلی قطار شهری و تست واگن‌ها و با رسیدن 15 واگن دیگر،‌ روی خط قرار گرفته و آماده‌ی سرویس‌دهی به مردم است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه یادآور شد: با راه‌اندازی فاز نخست خط یک قطار شهری شیراز، امکان جابه‌جایی 18 هزار مسافر در هر سمت از مسیر رفت و برگشت را با هد‌وی 10 تا 15 دقیقه، در ساعت فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha