• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92121308464

وزارت دفاع روسیه اولتیماتوم مسکو به کی‌یف را "مهمل" خواند

وزارت دفاع روسیه اولتیماتوم مسکو به کی‌یف را "مهمل" خواند

یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارشات رسانه‌ها مبنی بر اولتیماتوم این کشور به نیروی مسلح اوکراین را کاملا "مهمل" خواند.

یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارشات رسانه‌ها مبنی بر اولتیماتوم این کشور به نیروی مسلح اوکراین را کاملا "مهمل" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه اظهار داشت: ما به اتهامات پی در پی رسانه‌های اوکراین در خصوص اقدام نظامی علیه همکاران اوکراینی‌مان عادت کرده‌ایم. کسانی که می‌خواهند ما را در کریمه رو در روی هم قرار دهند، موفق نخواهد شد. مشخص است چه کسی پشت این ماجراست. بازیگرانی که چیزی از یوگسلاوی، عراق و سوریه به دست نیاورده‌اند.

علاوه بر این، یک منبع آگاه در وزارت دفاع روسیه در مصاحبه با راشا تودی عنوان کرد که اطلاعی از اولتیماتوم روسیه به نیروهای اوکراینی در کریمه ندارد و اینکه این گزارش را از خبرگزاری اینترفاکس اوکراین شنیده است.

وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه مدعی شد که ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه به نیروهای مسلح اوکراینی باقی مانده در شبه جزیره کریمه اولتیماتوم داده است تا سریعتر تسلیم شوند.

از سوی دیگر، خبرگزاری شینهوا گزارش داد که مسکو اظهارات شورای وزرای دفاع ناتو مبنی بر مداخله نظامی خود در جمهوری کریمه را تکذیب کرده است. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای مسکو واضح است که تنها تهدید علیه حاکمیت و یکپارچگی ارضی اوکراین بحران سیاسی داخلی این کشور است.

علاوه بر این، در این بیانیه ذکر شده است که تنها دلیل تحرکات نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه در کریمه فراهم ‌آوردن امنیت برای تاسیسات این ناوگان و جلوگیری از حمله احتمالی افراطیون و رادیکال‌هاست.

همچنین سرگئی ناریشکین، رئیس دومای روسیه اظهار داشت که تاکنون نیازی به مداخله نظامی روسیه در اوکراین نبوده و اصلا چنین نیازی در حال حاضر وجود ندارد. وی همچنین گفت که همچنان فرصت برای حل بحران اوکراین از طریق گفت‌وگو وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha