• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92121208075
  • خبرنگار : 90057

هیگ: بحران اوکراین بزرگترین بحران اروپا در قرن 21 است / گروه 8 می‌تواند بدون روسیه هم باشد

هیگ: بحران اوکراین بزرگترین بحران اروپا در قرن 21 است / گروه 8 می‌تواند بدون روسیه هم باشد

وزیر امور خارجه انگلیس در سفرش به اوکراین تاکید کرد که روسیه حق دارد نیروهای زمینی و دریایی خود را در پایگاهش در شبه جزیره کریمه نگه دارد.

وزیر امور خارجه انگلیس در سفرش به اوکراین تاکید کرد که روسیه حق دارد نیروهای زمینی و دریایی خود را در پایگاهش در شبه جزیره کریمه نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه خبری بی.بی.سی. بحران اوکراین را بزرگترین بحران اروپا در قرن 21 خواند.

وی گفت: روسیه در حال حاضر کنترل عملیاتی منطقه کریمه اوکراین را در دست دارد؛ روسیه حق قانونی برای نگه داشتن نیروهایش در پایگاه‌های خود در منطقه را دارد اما کرملین در حال حاضر باید به نیروهایش دستور دهد به پادگان‌هایشان برگردند.

هیگ از دو طرف اوکراینی و روسی خواست مذاکرات را آغاز کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: به طور واضح ما نگران هرگونه اقدام روسیه در دیگر مناطق اوکراین هستیم اما این بدان معنا نیست که اوضاع در کریمه باثبات است.

ویلیام هیگ همچنین هشدار داد که روسیه در صورت عدم توقف تهدید نقض تمامیت ارضی و یکپارچگی اوکراین با هزینه‌های اقتصادی و دیپلماتیکی جدی روبرو خواهد شد.

ویلیام هیگ به تمامی طرف‌های درگیر در اوکراین تاکید کرد تا خویشتنداری کنند و گفت: این خطر پابرجا و مداوم ناشی از سوء‌ مدیریت است.

وی مقام‌های دولت کی‌یف را به خاطر امتناع از مطرح کردن یک اقدام تحریک آمیز مورد انتقاد قرار داد و از آنها خواست تا مسائل را به شیوه دیگری مورد بررسی قرار دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که دورنمای رضایت بخشی را در صورتی که کریمه بار دیگر به روسیه ملحق شود، پیش‌بینی نمی‌کند و بدون هیچ شکی این اقدام پیامدهایی در پی خواهد داشت.

هیگ گفت: جهان نمی‌تواند به نقض یکپارچگی سایر کشورها روی خوش نشان دهد و این اقدام در صورتی که روسیه به یکپارچگی اوکراین احترام نگذارد باعث اعمال تحریم ها و هزینه‌هایی برای مسکو خواهد شد. کاملا مشخص است که این نقض یکپارچگی، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین محسوب می‌شود و اگر روسیه به این اقدام خود ادامه دهد - اقدامی که برای ما غیرقابل قبول است - باعث می‌شود تا در روابط بین‌الملل مسکو با سایر کشورها اختلال ایجاد شود.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: تعلیق موقت حضور در نشست گروه هشت به میزبانی روسیه در سوچی که قرار است ژوئن 2014 برگزار شود ممکن است به تعلیق دائم بدل شود. گروه هشت قابلیت این را دارد که بدون حضور روسیه به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha