معاون راهآهن گفت: امید است ظرف یک سال آینده مسیر خاف - هرات به اتمام برسد و بار مستقیما به کشور افغانستان و از طریق مسیر ریلی منتقل شود.
حسین عاشوری در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پیشبینی کرد: سال آینده بتوانیم ترانزیت باری را از طریق ریل حداقل به دو برابر شرایط فعلی برسانیم.
وی اظها کرد: عمده ترانزیت ریلی در 11 ماه نخست امسال در مسیر سرخس با 1.6 میلیون تن بود و علاوه بر این، بارهای صادراتی را در مسیرهای مختلف داشتیم که بالغ بر پنج میلیون تن شد.
مشکلات ترانزیت کالا از طریق ریل
معاون راهآهن پیشبینی کرد: با روندی که در حال حاضر داریم برای مسیر سرخس حدود 3.5 میلیون تن بار را در سال آینده از طریق ریل جابجا کنیم.
عاشوری درباره مشکلات ترانزیت کالا از طریق شبکه حمل و نقل ریلی گفت: بخشی از مشکلات مربوط به تکمیل نبودن حلقههای اتصال است؛ به طور مثال حجم بار زیادی را از طریق ریل به شلمچه منتقل کرده و از آنجا از طریق جاده به عراق میبریم در حالی که اگر 35 کیلومتر مسیر ریلی شلمچه تا بصره ساخته شود همین میزان کالا میتواند از طریق ریل به کشور عراق منتقل شود.
انتهای پیام
نظرات