• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92111510924

مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد

ابراز تمایل آلمان، ژاپن و کره برای همکاری در صنعت خودروی ایران

مدیرعامل ایران خودرو با بیان این‌که شرکت‌هایی از کشور‌های آلمان، ژاپن و کره نیز برای همکاری با صنعت خودرو ابراز تمایل کرده‌اند درباره‌ی تاثیر تعلیق تحریم‌ها علیه ایران توضیح داد: اثرات لغو تحریم‌ها از حدود دو تا سه ماه آینده قابل مشاهده است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان این‌که شرکت‌هایی از کشور‌های آلمان، ژاپن و کره نیز برای همکاری با صنعت خودرو ابراز تمایل کرده‌اند درباره‌ی تاثیر تعلیق تحریم‌ها علیه ایران توضیح داد: اثرات لغو تحریم‌ها از حدود دو تا سه ماه آینده قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هاشم یکه‌زارع امروز سه‌شنبه در حاشیه همایش اقتصادی، سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه با اشاره به این‌که شرکت‌های فرانسوی در چند سال گذشته طرف های تجاری خود را در ایران تنها گذاشتند و باید خسارت آن را بدهند، گفت: این خسارت لزوما مالی نخواهد بود، بلکه باید در همکاری‌های دو جانبه سطح کار افزایش یابد.

او با اشاره به این‌که امیدواریم مجددا همکاری‌ با شرکت رنو و پژو از سر گرفته شود، گفت: شرکت‌های فرانسوی در چند سال اخیر شرکای ایرانی خود را تنها گذاشتند و این کار باعث ایجاد خسارت برای طرف ایرانی شد. حالا برای بازگشت باید فرانسوی‌ها نگرش جدیدی داشته باشند و جبران کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نماینده پژو در هیات فرانسوی سفر کرده به ایران حضور ندارد گفت: نماینده پژو قرار بود به ایران باید و مذاکراتی داشته باشد.

وی افزود: ما قبلا به صورت سی‌کی‌دی با پژو همکاری داشتیم اما الان باید سطح همکاری به خودروهای مشترک و صادراتی ارتقاء یافته و همکاری به صورت برد‌-برد انجام شود.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره‌ی تاثیر تعلیق تحریم‌ها علیه ایران توضیح داد: ما اثرات لغو تحریم را از حدود دو تا سه ماه آینده شاهد خواهیم بود، چرا که وقتی قطعه وارد کشور شده و تبدیل به محصول شود زمان می‌برد. من فکر می‌کنم ما تاثیر لغو تحریم‌ها را از حدود فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد باشیم.

وی درباره حضور خودروهای چینی نیز در ایران گفت: به هرحال چین در شرایط تحریم تنها شریک خودروسازی ایران بود، اما در بازار داخل رقیبی نداشت. شرکت‌های چینی باید خود را برای رقابتی‌شدن بازار خودروی ایران آماده کنند و خود را با شرایط جدید انطباق دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha