• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 92102312939
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

عضو شورای شهر کرمانشاه خبرداد

فعالیت باندهای فساد در قالب تکدی‌گری/کرمانشاه بهشت متکدیان است

فعالیت باندهای فساد در قالب تکدی‌گری/کرمانشاه بهشت متکدیان است

ایسنا/کرمانشاه عضو شورای شهر کرمانشاه حذف کامل پدیده تکدی‌گری از سطح شهر کرمانشاه را نیازمند اقدامات فرهنگی دانست.

عضو شورای شهر کرمانشاه حذف کامل پدیده تکدی‌گری از سطح شهر کرمانشاه را نیازمند اقدامات فرهنگی دانست.

سیدحجت الله‌ موسوی اجاق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر را یک برنامه بین بخشی دانست که علاوه بر شورای شهر و شهرداری، نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی نیز در مقابله با آن دخیل هستند.

به گفته موسوی اجاق برخی از متکدیان کلاهبردار هستند و تنها قصد سوءاستفاده از نیت خیر مردم را دارند تا بتوانند سرمایه‌های میلیونی به هم بزنند که در این زمینه نیروی انتظامی باید وارد کار شود.

وی تصریح‌کرد: برخی دیگر از این افراد نیز واقعا نیازمند هستند که لازم است بعد از جمع‌آوری توسط شهرداری، کمیته امداد و بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن این افراد اقدام شود.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با مشکل خواندن حذف کامل پدیده تکدی‌گری از سطح شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر کار یک روز است، اما بعد از جمع‌آوری، متکدیان دیگری هستند که باز به سطح شهر برگردند و در زمینه حذف کامل این پدیده از سطح شهر تنها باید اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

به گفته موسوی اجاق چنانچه بتوان این فرهنگ را در میان مردم ایجاد کرد که کمک‌های خود را به صندوق‌های صدقات یا خیریه داده و به افرادی که در قالب متکدی در سطح شهر هستند کمک نکنند، آن‌گاه می‌توان امیدوار بود با گذشت زمان پدیده تکدی‌گری از سطح شهر کرمانشاه حذف شود.

وی کرمانشاه را بهشت متکدیان خواند و گفت: متاسفانه فضا به گونه‌ای برای این افراد فراهم شده که حتی شاهد هستیم از بسیاری از استان‌ها افراد برای تکدی‌گری به کرمانشاه می‌آیند.

موسوی اجاق بخشش بیش از حد مردم کرمانشاه به نیازمندان را عامل این قضیه عنوان و تصریح کرد: با جهت دادن به نحوه کمک‌های مردمی شاید بتوان مانع از تکدی‌گری در شهر کرمانشاه شد.

وی با بیان اینکه همواره جلساتی درباره جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر در استانداری و فرمانداری کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: تکدی‌گری پدیده سیالی است که نمی‌توان با جلسات مقطعی با آن برخورد کرد.

موسوی اجاق تصریح‌کرد: با این پدیده باید به صورت مداوم و در طول سال برخورد شود و در کنار آن نیز اقدامات فرهنگی به منظور آگاه‌سازی مردم صورت گیرد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به فعالیت برخی باندهای فساد در قالب تکدی‌گری گفت: بسیاری از این باندها از زنان و کودکان برای مقاصد شوم خود استفاده کرده و آنها را در سطح شهر پراکنده می‌کنند که باید در این زمینه هم با همکاری نیروی انتظامی اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha