• جمعه / ۲۰ دی ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92102011147

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی:

به‌دنبال افزایش قدرت نسبی خانوارها برای خرید مسکن هستیم

به‌دنبال افزایش قدرت نسبی خانوارها برای خرید مسکن هستیم

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به کاهش 41 درصدی مبادلات بخش مسکن در پاییز 92 نسبت به مدیریت مشابه سال قبل گفت: از هر گونه ابداع مالی در حوزه مسکن دفاع می‌کنیم تا قدرت نسبی خانوارها برای خرید مسکن افزایش یابد.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به کاهش 41 درصدی مبادلات بخش مسکن در پاییز 92 نسبت به مدیریت مشابه سال قبل گفت: از هر گونه ابداع مالی در حوزه مسکن دفاع می‌کنیم تا قدرت نسبی خانوارها برای خرید مسکن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیمان قربانی شب گذشته با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به این که پیشنهاد بانک مسکن برای افزایش سقف وام از سال گذشته مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: در سال جاری مجددا این پیشنهاد مطرح شد و از سوی معاونت اقتصادی بانک مرکزی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی با بیان این که برای افزایش تسهیلات خرید مسکن ابعاد مختلف موضوع بررسی شد و سپس پیشنهاد در کمیسیون اعتباری بانک مرکزی مورد تصویب قرار گرفت، ادامه داد: در این راستا شورای پول و اعتبار نیز پیشنهاد بانک مسکن را مورد تصویب قرار داد و تسهیلات خرید مسکن به 35 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با بیان این که در مصوبه شورای پول و اعتبار موضوع تقاضا و عرضه مسکن با هم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: زوج‌های جوانی که از روز 17 دی ماه سال جاری عقد خود را ثبت کرده‌اند، مشمول استفاده از 50 میلیون تومان وام مسکن می‌شوند.

وی با اشاره به این که تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحدهای مسکونی نیز به 10 میلیون افزایش یافته است، تصریح کرد: سود این تسهیلات 15 درصد و مدت بازپرداخت 12 سال است و مشتریان بانک مسکن می‌توانند در دوره‌ی کوتاه‌تر نسبت به تقسیط و بازپرداخت تسهیلات اقدام کنند.

قربانی با اشاره به نقش 15.3 درصدی بخش مسکن در اشتغال کشور تصریح کرد: بعد از بخش کشاورزی بیشترین رشته‌ها در بخش مسکن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سهم 25.7 درصدی بخش مسکن از سبد هزینه خانوار شهری افزود: مسکن به عنوان یکی از اشکال نگهداری و دارایی و ثروت برای مردم به حساب می‌آید و هر گونه تصمیم‌گیری در زمینه بخش مسکن و سیاست‌های اعتباری آن در مرکز توجه برنامه‌ریزان، فعالان اقتصادی و مردم قرار دارد.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به این که حجم مبادلات بخش مسکن در پاییز سال جاری نسبت به سال گذشته از کاهش 41 درصدی برخوردار شده است،‌گفت: برای خروج از این دوره کسادی نیازمند حمایت‌های جدی از این حوزه هستیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این که باید به گونه‌ای عمل کنیم که مصوبه جدید اثرات تورمی بر جای نگذارد، ادامه داد: از هر گونه ابداع مالی در حوزه مسکن دفاع می‌کنیم به گونه‌ای که درصدد افزایش عمق مالی هستیم تا قدرت خانوارها را برای خرید مسکن افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha