• پنجشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 92092819562
  • منبع : نمایندگی البرز

شهرداری کرج: 80 درصد درآمد شهرداری از تراکم فروشی است

شهرداری کرج: 80 درصد درآمد شهرداری از تراکم فروشی است

ایسنا/البرز شهردار کرج گفت: بیش از 80 درصد درآمدهای شهرداری‌ها از محل عوارض ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد تامین می‌شود‌.

شهردار کرج گفت: بیش از 80 درصد درآمدهای شهرداری‌ها از محل عوارض ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد تامین می‌شود‌.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی ترکاشوند امروز(28آذر)، در نخستین نشست مطبوعاتی خود گفت: باید این موضوع در کارگروه کلانشهرها مطرح شود تا راه حلی برای خروج از این وضعیت پیدا کنیم‌.

وی خاطر‌نشان کرد: وابستگی‌های شهرداری به بحث تراکم فروشی و درآمدهای حاصل از ساخت و سازهای باید کاهش یابد که این امر تنها در صورت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌ها و طرح‌های شهرداری‌های کرج امکان‌پذیراست‌.

وی افزود: با ورود بخش خصوصی راه برای حرکت به سمت داشتن اقتصاد سالم شهری باز می‌شود و در روش‌های درآمدزایی شهرداری نیز تنوع ایجاد به وجود می‌آید‌.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود 17 هزار پرونده کمیسیون ماده صد در شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: شهرداری اهتمام ویژه‌ای برای تعیین تکلیف این پرونده‌ها دارد و تنها در شرایطی از شکایت خود از مالکین صرفه نظر کرده و با آنها توافق می‌کند که بسترهای قانوی در زمینه بازنگری طرح تفصیلی فراهم شده و مشکلات اساسی این پرونده‌ها رفع شده باشد‌.

شهردار کرج افزود: امروز شهرداری از بسیاری از شکایات خود در ارتباط با پرونده‌های تخلفات /////////ماه ‌گذشت کرده است، چراکه موانع قانونی برای صدور مجوز پایان کار و صدور سند برای بسیاری از واحدهای ساختمایی کرج برداشته شده است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال تا پیش از این پیمانکار در منطقه عظیمه اجازه ساخت سه طبقه واحد مسکونی داشت و اگر بیشتر می‌ساخت، تخلف انجام داده بود‌ یا باید واحد اضافی تخریب می‌شد یا می‌بایست خلافی واحد اضافه را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: اما درحال حاضر مجوز ساخت پنج واحد آپارتمانی توسط شهرداری به سازنده داده می‌شود که این امر خود به خود مشکلات بسیاری از پرونده‌های کمیسیون ماده صد را حل کرده است‌.

ترکاشوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توزیع بیش از چهار هزار تن آسفالت در شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: نهضت آسفالت در کرج تا پایان سال ادامه دارد، ولی متاسفانه در حال حاضر تعامل دستگاه‌های مختلف با شهرداری در خصوص توزیع آسفالت مناسب نیست که همین امر موجب می‌شود گاه با وجود این که شهرداری به تازگی خیابانی را آسفالت کرده‌، دستگاه دیگری اقدام به تخریب آسفالت برای انجام برخی امور کند که این امر هم از نظر زمانی و هم هزینه‌ای به ضرر شهرداری است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این کندن و آسفالت زود به زود یک خیابان دیدگاه مردم را نسبت به مدیریت شهرداری منفی و شهروندان را نسبت به عملکرد شهرداری بدبین می‌کند‌.

شهردار کرج ‌به بهره‌برداری از شش تقاطع همسطح تا پایان سال در کرج اشاره کرد و افزود: در ابتدای ورود به مدیریت شهرداری کرج با رکود حدود شش تقاطع در حال اجرا مواجه شدیم که برای خروج از این بحران از خط اعتبارات 100 میلیارد تومانی استفاده کردیم.

وی ادامه داد: طی جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی صورت گرفت، توافق شد تقاطع‌های پل سوم خرداد، شهید کچویی، دانش آموز، مهرویلا و نیز فاز نخست پل حافظ و حامی واقع در منطقه خلج آباد، در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسند.

ترکاشوند گفت: اگر ازخط اعتباری 100 میلیارد تومانی استفاده نمی‌کردیم، برخی از این پروژه‌ها می‌بایست در سال بعد به بهره‌برداری می‌رسید‌.

شهردار کرج در ادامه موضوع احداث پل کمالشهر رانیز مطرح کرد و گفت: احداث پل کمالشهر در مقطعی از سوی استانداری البرز نیز پیگیری شد که بر اساس آن مبلغی معادل دو میلیارد تومان به آن اختصاص یافت وبرای این منظور گزینه‌های متعددی را بررسی کردیم که یکی از گزینه‌های بهینه برای احداث آن اعتباری معادل 87 میلیارد تومان نیاز دارد، در حالی که مجموع بودجه‌ای که به کمالشهر اختصاص یافته بود، 20 تا 25 میلیارد تومان است‌.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، طی تدوین لایحه‌ای و تقدیم آن به شورای اسلامی شهر، اعتبار استانی به هشت میلیارد تومان ارتقاء یافت که با این اعتبار اولیه، احداث تقاطع مذکور آغاز خواهد شد که براساس آن رفع موانع و تملکات محدوده تقاطع بر عهده شهرداری کمالشهر و احداث آن را شهرداری کرج تقبل کرده است.

ترکاشوند درباره اقدامات شهرداری کرج در خصوص احداث گرمخانه در کلانشهر کرج نیزگفت: احداث گرمخانه و سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر از وظایف ذاتی شهرداری است و اگر در گذشته اقدامی درباره احداث گرمخانه نشده، کم کاری صورت گرفته است‌.

شهردار کرج ادامه داد: احداث گرمخانه در دستور کار مدیریت شهری است و برای ساختِ آن 500 میلیون تومان در ردیف های اعتباری بودجه در نظر گرفته شده است که 300 میلیون آن در مرحله آگهی مناقصه است و با تعیین پیمانکار، مراحل ساخت سوله در زمینی به مساحت هزار مترمربع در شیخ آباد آغاز می‌شود.

وی افزود: اگر بودجه این طرح در زمان معین تامین شود، گرمخانه ‌کلانشهر کرج ‌تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به انتصابات اخیر خود در شهرداری اشاره کرد و گفت: تمامی انتصابات من در شهرداری با مشورت صورت گرفته و افرادی را انتخاب کرده‌ام که بتوانند مشکلی از دوش این شهر بردارند و این انتصابات به هیچ وجه سیاسی نیست‌.

ترکاشوند در پایان در پاسخ به این که شهردارکرج مردمی‌، عمرانی یا سیاسی است نیز گفت: من شهرداری عمرانی هستم، چراکه عملکرد مناسب سیاسی و حتی رضایت مردم در انجام امور و طرح‌های عمرانی نهفته است و امروز مردم نیازمند این هستند که تغییرات شهر کرج را به صورت ملموس مشاهده کنند و دیگر زمان وعده و وعید به پایان رسیده، چراکه مردم از مسئولین تنها کار می‌خواهند‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha