• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 92092618478
  • منبع : نمایندگی گلستان

افزایش شیوع هپاتیت در ‌گلستان

افزایش شیوع هپاتیت در ‌گلستان

ایسنا/گلستان رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: این استان از چندین دهه قبل به عنوان یک منطقه پرخطر برای سرطان‎های دستگاه گوارش شناخته شده و در کمربند سرطان مری قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: این استان از چندین دهه قبل به عنوان یک منطقه پرخطر برای سرطان‎های دستگاه گوارش شناخته شده و در کمربند سرطان مری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، دکتر شهریار سمنانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه افزود: اخیرا نتایج مطالعات نشان داده که شیوع هپاتیت در این منطقه رو به افزایش است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بیماری‎های گوارشی در این منطقه، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با راه‎اندازی مرکز تحقیقات گوارش و کبد گلستان گامی موثر برای کمک به کنترل بیماری‎های گوارشی و در نتیجه ارتقاء سطح سلامت در گلستان برداشتند.

دکتر سمنانی با بیان اینکه کنترل سرطان یکی از اولویت‎های استان و کشور محسوب می‎شود، یادآور شد: قرار گرفتن گلستان روی کمربند سرطان سبب شد تا نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت، فعالیت خود را در گلستان آغاز کند.

وی تاکید کرد: این مرکز با علم و اعتقاد به قداست ذاتی دانش و تحقیق و اهمیت انکارناپذیر جایگاه ویژه آن در توسعه جامعه و رعایت موازین اخلاقی در امر پژوهش در تلاش است تا با مدیریت مشارکتی، با اتکا به نیروی انسانی کارآمد، ارتباط با مراکز علمی، جذب اعتبارات خارج سازمانی، موفقیت‎های خوبی در حوزه سلامت رقم بزند.

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش این دانشگاه همچنین تصریح کرد: این مرکز با ایجاد انگیزه‎های متعالی برای فعالیت‎های علمی، تحقیقاتی و کوشش در اشاعه فرهنگ پژوهش در زمینه تحقیقات بنیادی و کاربردی پیشرو را مدنظر قرار داده است.

وی از نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت به عنوان یک دستاورد مهم در مرکز تحقیقات کبد و گوارش گلستان خبر داد و تاکید کرد: این مرکز نخستین مرکزی بود که در استان تصویب شد و با گرفتن موافقت اصولی، تاکنون افتخارات زیادی در سطح استانی و بین‎المللی کسب کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اظهار کرد: نظام ثبت سرطان گلستان از سال 1386 به عنوان عضو رای‎دهنده انجمن بین‎المللی نظام‎های ثبت سرطان «IACR» پذیرفته شده که این مهم یکی از افتخارات گلستان در حوزه سلامت به شمار می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha