• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 92092617847
  • منبع : نمایندگی البرز

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد:

حل مشکل واردات میمون برای تولید واکسن فلج اطفال تا اسفند

حل مشکل واردات میمون برای تولید واکسن فلج اطفال تا اسفند

رییس بخش واکسن‌های ویروسی موسسه سرم‌سازی رازی گفت: مشکل میمون‌های وارداتی تا اسفند امسال برطرف می‌شود.

رییس بخش واکسن‌های ویروسی موسسه سرم‌سازی رازی گفت: مشکل میمون‌های وارداتی تا اسفند امسال برطرف می‌شود.

اشرف محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در البرز گفت: با واردات مجدد میمون از اسفند ماه سال جاری موسسه سرم‌سازی رازی این امکان را دارد که سالانه حداقل 20 میلیون دز و حداکثر 50 میلیون دز واکسن سه گانه فلج اطفال تولید کند.

وی افزود: کمبود واکسن فلج اطفال در ماه های اخیر ناشی از وقوع تحریم در واردات میمون برای انجام تست بر روی واکسن های تولیدی بود.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر محدودیت‌های واردات میمون، این موسسه به هیچ وجه امکان فرستادن نمونه‌ واکسن‌های تولیدی در موسسه را به خارج از کشور نداشت به همین دلیل میزان تولید و توزیع این واکسن با مشکلاتی مواجه شده بود.

وی ادامه داد: از نظر دانش و امکانات فنی این موسسه هیچ مشکلی در خصوص تولید این واکسن ندارد و با برطرف شدن مساله واردات میمون تولید انبوه این واکسن مجددا از سرگرفته می‌شود.

رییس بخش واکسن‌های ویروسی موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی تاکید کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، طی 10 سال گذشته، ایران علی رغم این که در محدوده ناپاک بیماری فلج اطفال (کشورهای اطراف) قرار گرفته، کاملا پاک بوده و هیچ موردی از این بیماری طی مدت مذکور از ایران گزارش نشده است.

محمدی گفت: واکسن‌های فلج اطفال تولید شده در ایران بیش از 95 درصد ایمنی‌زاست و فرد را از ابتلا به این بیماری مصون می‌دارد.

وی در پایان گفت: البته واکسیناسیون بموقع این بیماری و پوشش دهی مناسب آن در سراسر کشور باید همچنان ادامه داشته باشد تا احتمالات ضعیف در خصوص ابتلا به این بیماری نیز از بین برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha