• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 92092416811
  • منبع : نمایندگی البرز

وزیر بهداشت اعلام کرد: مشکل واردات میمون‌، عامل اخلال در تولید واکسن‌ فلج اطفال!

وزیر بهداشت اعلام کرد: مشکل واردات میمون‌، عامل اخلال در تولید واکسن‌ فلج اطفال!

وزیر بهداشت با تاکید بر این که واکسن فلج اطفال مورد نیاز شش ماه آینده کشور تامین شده است، مشکل در واردات میمون‌های مورد استفاده در فرایند تولید واکسن را عامل بروز اخلال در تولید واکسن مورد نیاز در ماه‌های گذشته عنوان کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که واکسن فلج اطفال مورد نیاز شش ماه آینده کشور تامین شده است، مشکل در واردات میمون‌های مورد استفاده در فرایند تولید واکسن را عامل بروز اخلال در تولید واکسن مورد نیاز در ماه‌های گذشته عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا در البرز، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در جمع خبرنگاران گفت: در ماه های گذشته به علت بروز برخی مشکلات تولید واکسن فلج اطفال با مشکلاتی مواجه بودیم که وزارت بهداشت توانست با واردات این واکسن، این مشکل را برطرف کند.

وی افزود: پژوهشگران برای اطمینان از بازدهی واکسن های فلج اطفال، نمونه های تولید شده را بر روی میمون ها تست می‌کنند اما در ماه‌های قبل واردات این میمون‌ها با مشکلاتی مواجه شد و به همین دلیل ناچار شدیم بخشی از نیاز موجود را از طریق واردات مرتفع کنیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: این واردات به هیچ وجه ناشی از وجود مشکلات فنی و یا ضعف دانشی پژوهشگران کشور نبوده و تنها به مشکل اشاره شده مربوط می شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز کشور برای شش ماه آینده تامین شده و هیچ مشکلی در تامین این واکسن وجود ندارد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: میزان واردات واکسن فلج اطفال در مجموع شش میلیون دز بوده است.

هاشمی تصریح کرد: امیدوارم سیاست گذاری در زمینه تولید واکسن به گونه ای پیش رود که علاوه بر تامین نیاز داخلی ، واکسن های تولید ایران بتواند بازارهای جهانی را نیز به دست بگیرد.

وی ادامه داد: بنا شده بود با موسسه رازی تفاهم نامه ای در زمینه تولید برخی محصولات مورد نیاز وزارت بهداشت منعقد شود ولی با بررسی های انجام شده به نظر می رسد تا رسیدن به مرحله امضای این تفاهم نامه باید مطالعات بیشتری انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: موسسه رازی سابقه مناسبی در زمینه رفع نیاز وزارت بهداشت در حوزه های واکسن و سرم دارد و از زیر ساخت های مناسبی نیز برخوردار است.

هاشمی ادامه داد: هر چند شاهد خروجی‌های علمی مناسبی طی دهه های گذشته از موسسه رازی بوده ایم اما متاسفانه در تغییرات اتفاق افتاده طی سال های گذشته آن طور که باید و شاید جایگاه موسسه رازی دیده نشده است.

وزیر بهداشت گفت: دولت جدید نگاه ویژه ای به موسسات پژوهشی کشور از جمله موسسه رازی دارد بنابراین امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تحولاتی مناسب در وضعیت این موسسه باشیم .

وی تاکید کرد: با ورود بخش خصوص در زمینه تولید واکسن و سرم تلاش می‌شود از حجم کاری تولید ای موسسه کاسته شود و مجموعه سرم سازی رازی بیش از گذشته به انجام فعالیت های پژوهشی بپردازد.

وزیر بهداشت در پایان اظهار امیدواری کرد افزایش بار تحقیقاتی و پژوهشی این موسسه منجر به نتایج مثبتی در زمینه تولید محصولات جدید و باکیفیت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha