• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92092316019
  • خبرنگار : 71452

نقص فنی در ایستگاه فضایی دردسر ساز شد!

احتمال به تعویق افتادن پرتاب کپسول باری سیگنوس

احتمال به تعویق افتادن پرتاب کپسول باری سیگنوس

با توجه به بروز نقص فنی در سیستم خنک کننده ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، احتمال به تعویق افتادن برنامه پرتاب کپسول باری شرکت اوربیتال ساینس مطرح شده است.

با توجه به بروز نقص فنی در سیستم خنک کننده ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، احتمال به تعویق افتادن برنامه پرتاب کپسول باری شرکت اوربیتال ساینس مطرح شده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، بروز نقص در یکی از دو سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی از روز چهارشنبه 11 دسامبر (20 آذر)‌ گزارش شد و این سیستم با تشخیص دمای غیرطبیعی، بطور خودکار خاموش شد.

سیستم خنک‌کننده وظیفه کنترل دمای تجهیزات موجود در ایستگاه فضایی از جمله سه فریزر مخصوص نگهداری نمونه‌های علمی برای بازگرداندن به زمین را برعهده دارد که این تجهیزات در حال حاضر به سیستم دوم متصل شده‌اند.

«کنی تاد» مدیر تیم مأموریت ناسا با عادی توصیف کردن شرایط شش خدمه مستقر در ایستگاه فضایی تأکید کرد: مهندسان در تلاش برای رفع نقص دریچه معیوب در داخل پمپ خنک‌کننده هستند.

به نظر می‌رسد که انجام پیاده‌روی فضایی برای تعمیر یا تعویض قطعه معیوب خارج از ایستگاه فضایی اجتناب‌ناپذیر است، اما هنوز ناسا تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نکرده است.

این درحالیست که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، نخستین مأموریت رسمی کپسول باری سیگنوس متعلق به شرکت خصوصی اوربیتال ساینس باید در تاریخ 18 دسامبر (27 آذر) انجام شود.

در صورت برطرف نشدن مشکل سیستم خنک‌کننده، ناسا تا روز دوشنبه هفته جاری در خصوص پرتاب کپسول سیگنوس تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ این پرتاب تا 21 دسامبر (30 آذر) قابل انجام است.

شرکت اوربیتال ساینس روز 18 سپتامبر (27 شهریور) کپسول باری سیگنوس (Cygnus) را در یک پرواز آزمایشی به فضا پرتاب کرد.

پس از شرکت اسپیس ایکس، اوربیتال ساینس بعنوان دومین شرکت خصوصی و در قالب قراردادی به ارزش 1.9 میلیارد دلار با ناسا، وظیفه انتقال تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را برعهده گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha