• چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 92091309377
  • خبرنگار : 71121

/اجلاس 164 وزرای نفت اوپک/

وزیر نفت عربستان: افزایش صادرات نفت ایران دلیلی برای کاهش تولید اوپک نیست

وزیر نفت عربستان گفت: احتمال افزایش صادرات نفت ایران نمی‌تواند عاملی برای کاهش تولید اوپک باشد زیرا تقاضای جهانی برای خرید نفت همچنان مطلوب است.

وزیر نفت عربستان گفت: احتمال افزایش صادرات نفت ایران نمی‌تواند عاملی برای کاهش تولید اوپک باشد زیرا تقاضای جهانی برای خرید نفت همچنان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی النعیمی - وزیر نفت عربستان سعودی - گفت: بازار جهانی نفت در بهترین وضع ممکن قرار دارد و هیچ دلیلی ندارد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سقف تولید خود را کاهش دهد.

علی النعیمی که برای شرکت در اجلاس 164 وزرای نفت اوپک در وین حضور یافته در جمع خبرنگاران گفت: تقاضای جهانی نفت در شرایط عالی و مطلوب قرار دارد و در کنار آن رشد اقتصادی نیز رو به بهبود است.

وزیر نفت عربستان درپاسخ به سوالی درباره احتمال کاهش سقف تولید نفت اوپک تاکید کرد: در شرایط کنونی که بازار جهانی در بهترین وضع خود قرار دارد، تقاضای نفت بسیار عالی و رشد اقتصادی نیز رو به بهبود است، چرا باید اوپک سقف تولید خود را کاهش دهد؟

نشست 164 وزیران نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت امروز(چهارشنبه) در وین آغاز می‌شود.

وزیر نفت عربستان بهای فعلی نفت در بازار جهانی را بسیار مطلوب دانست و گفت: عرضه و تقاضا در بازار بهای نفت را تعیین می‌کند و ما از قیمت‌ 110 دلاری فعلی برای هر بشکه نفت کاملا راضی هستیم.

ایران و 1+5 ماه گذشته در ژنو بر سر برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند. براساس این توافقنامه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران کاهش می‌یابد اما تحریمهای نفتی ایران در شش ماه آینده همچنان پابرجا خواهد بود.

کارشناسان معتقدند صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی ممکن است در کوتاه مدت به شکل محدود افزایش یابد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند در صورتیکه تحریمها علیه ایران به طور کامل لغو شود ایران می‌تواند صادرات نفت خود را فورا بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی‌، بر اثر تحریمهای غرب صادرات نفت ایران از روزانه دو میلیون و 500 هزار بشکه در سال 2011 به یک میلیون و 100 هزار بشکه در 9 ماه اول سال 2013 تنزل یافته است.

اعضای اوپک در دسامبر سال 2011 سقف تولید این سازمان را 30 میلیون بشکه در روز تعیین کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha