• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 92091208671
  • خبرنگار : 71061

واکنش مشاور رییس جمهور به درخواست احمدی‌نژاد

صادق:مدیریت اجرایی 8 سال گذشته در محکمه و نزد افکار عمومی باید پاسخگو باشد

صادق:مدیریت اجرایی 8 سال گذشته در محکمه و نزد افکار عمومی باید پاسخگو باشد

مشاور ارشد رییس جمهور در واکنش به درخواست احمدی‌نژاد برای مناظره با رییس جمهور این درخواست را در شرایطی که تمام وقت رییس جمهور صرف حل و فصل مشکلات به جای مانده از عملکرد هشت ساله گذشته دستگاه اجرایی می‌شود، بسیار عجیب توصیف کرد.

مشاور ارشد رییس جمهور در واکنش به درخواست احمدی‌نژاد برای مناظره با رییس جمهور این درخواست را در شرایطی که تمام وقت رییس جمهور صرف حل و فصل مشکلات به جای مانده از عملکرد هشت ساله گذشته دستگاه اجرایی می‌شود، بسیار عجیب توصیف کرد.

محمدرضا صادق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این‌که آیا نامه محمود احمدی‌نژاد به رییس جمهور مبنی بر دعوت وی برای مناظره را مشاهده کردید گفت: من ساعتی پیش از طریق رسانه‌ها در جریان این نامه قرار گرفتم.

وی همچنین درباره بخشی از این نامه که در آن احمدی‌نژاد خطاب به رییس جمهور عنوان کرده بود برای روشن شدن حقایق ناب مناظره با وی برگزار کند گفت: متاسفانه حقیقت ناب دشواری‌ها و شرایطی است که تاهنگام روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مردم با آنها مواجه بودند و مدیریت اجرایی هشت سال گذشته چه در محکمه و چه در نزد افکار عمومی باید نسبت به آنها پاسخگو باشد.

صادق همچنین در ارزیابی خود از انتشار این نامه در رسانه‌ها تصریح کرد: انتشار این نامه از این طریق به جز زمینه سازی برای فاصله گرفتن از واقعیت‌ها معنی دیگری نمی تواند داشته باشد و نمی‌توان این شیوه را پاسخگویی محسوب کرد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر من اگر قرار است پاسخی دقیق و مبتنی بر ادله صحیح ارائه شود، خوب است و دولت تدبیر و امید هم از آن استقبال می کند، اما مرور عملکرد هشت سال گذشته دستگاه اجرایی در ارایه انواع و اقسام آمارها وگزارش‌ها که با واقعیت فاصله داشت از انواع تریبون هایی که دولت از آن برخوردار بود، نشان می‌دهد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

مشاور ارشد رییس جمهور با یادآوری این‌که امروز مردم عملکرد دستگاه اجرایی در هشت ساله گذشته را در واقعیت‌های موجود در جامعه مشاهده می‌کنند، گفت:‌آنچه رییس جمهور در تبیین واقعیت‌های وضعیت کشور در گزارش 100 روزه دولت تدبیر و امید ارائه کرد، گوشه‌ای از واقعیات بود و این در حالی است که در هشت ساله گذشته فرصتی به کسی داده نمی‌شد، تا حتی نسبت به مطالبی که علیه ‌آنها مطرح می‌شد، توضیحی ارایه دهند.

صادق یادآور شد: از دستاوردهای دولت تدبیر وامید این است که مردم مشاهده می‌کنند که بیش و پیش از آنکه دولت فرصت داشته باشد از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها مطالب و واقعیت را بیان کند، دیگران در لباس نقد از همه ابزارهای در اختیار خود برای انحراف افکار عمومی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۴:۴۴

احسنتم خوب زدي تو خال

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۴:۴۵

اگه دولت جديد دولت قبلي را متهم ميکنه خوب دولت قبلي آماده پاسخگويي به اتهاماتش است

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۴:۴۸

در هشت سال گذشته قيمت‌ها روند نزولي داشت و شاخص رفاه سير صعودي، سياست‌خارجي سنگاليزاسيون و ديپلماسي عمومي صندلي خالي معجزه‌اي بود در هزاره سوم، تزوير در اين هشت سال از مملکت رخت بر بست و درايت و تدبير جايگزين سي سال سوء مديريت شد ...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۱۶

شما از روياهات مي‌گي؟ راجع‌به خواب‌هات صحبت مي‌کني؟ چيه داستان؟‍! در ايران بودي در 8 سال گذشته؟!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۴:۴۹

بهتر که مناظره‌اي صورت نگيره چون آدمي که بين مردم جايگاهي نداره و خودش هم خوب ميدونه همچين چيزي رو چيزي واسه از دست دادن نداره پس ميتونه هر چي که بخواد بگه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۴:۵۸

اگر جرات داريد با دکتر مناظره کنيد! درود بر احمدي قهرمان

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۰۵

اگر داشته باشن

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۰۹

آقاي احمدي‌نژاد ديگه بسه. برو دنبال زندگيت. چي از جون اين ملت و اين مملکت ميخواهي؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۱۱

آقا يا خانم سليمي انگار شما توي اين کشور زندگي نمي‌کنيد. چيزي که عيان است چه حاجت به بيان است؟ کدوم پاسخگويي عزيز من؟! اگه ايشون پاسخگوست خب چرا نمي‌رود در دادگاه پاسخگو باشد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۲۱

معلومه ترس همه دولت آقاي روحاني رو گرفته، خب چيزي که عوض داره گله نداره، اگه راست گفتين باهاش مواجه بشيد، اگرم دروغ بوده گزارشاتون که در صورت عدم مواجهه همه حق دارن به حسن نيت شما شک کنن. يادتون باشه احمدي‌نژاد لزوما به تلويزيون نياز نداره و يهو ديدي رفت ايستاد وسط خيابون شروع کرد به حرف زدن. پس بهتره يا دروغ نگيد يا باهاش مواجه يشيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۲۳

ژنرال‌هاي تدبير و اميد، چرا به هم ريختيد!؟ اين بنده خدا يک پيشنهاد مطرح کرد، خب اگر شما در ادعاهايتان صادق هستيد، ديگه واهمه از چي داريد!؟ روحاني و احمدي نژاد بايد مناظره کنند. مردم هم قضاوت مي‌کنند. شما که از خودتون مطمئن هستيد، پس ديگه از چي مي‌ترسيد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۴۱

خيلي ها مي بايست مناطره مي کردند که مجالي نيافتند. ايشان 8 سال مجال داشت کافيست. شما هم بهتر است علاقه‌تان را بيشتر معطوف عمل کنيد تا دنبال کردن حرفها و مناظرات

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۵۹

سعيد جان دولت تدبير و اميد 3 ماهه که اومده سر کار. مگر توي اين سه ماه قرار بود معجزه بشه؟ مگه نميدوني که براي 8 سالي که اين آقا كار كرده حداقل 32 سال زمان لازمه تا کشور به حالت نرمال خودش برسه؟ توي 100 روز که قرار نيست معجزه بشه. 1 کم منطقي و دور از احساس حرف بزنيم. آيا واقعا شما چيزي جز پسرفت در اين چند سال اخير ديديد؟ چيزي جز انزوا و بدبختي ديديد؟ فقط حرف بود و حرف. بگذاريد دولتي که خيرخواه مردم است بدون هيچ حاشيه‌اي به کار خود ادامه دهد. و اما آقاي احمدي‌نژاد، شما تو اين 8 سال هر چي بلد بودي گفتي. ديگه چيزي براي گفتن نمونده. خواهشا برو به دانشگاه مبليارديت برس که از بنا با پول حق‌الناس داره ساخته ميشه. ما که دستمون تو کاره و ميدونيم. خواهشا برو. حرف بسيار است و مجال اندک. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۲:۱۲

افشين جان! ما توقع معجزه نداشتيم و نداريم. اما همين آقاي روحاني بود که در برنامه هاي تبليغاتي پيش از انتخابات گفت ما در عرض 100 روز تحولي در اقتصاد کشور ايجاد مي کنيم. بسياري از مشکلات معيشتي و اقتصادي را حل مي کنيم. ما همون موقع هم به اين وعده اش باور نداشتيم. ما ميگيم چرا مردم رو با وعده هاي بيخودي فريب ميديد!؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۳۰

ايشان به جز جنجال دنبال چيز ديگه‌اي نيست و صداوسيما که دربست در اختيار مخالفان دولت تدبير است و هر موقع حضرات بخواهند از صداوسيما و تريبون‌هاي مختلف نقد خود را وارد مي‌کنند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۳۹

دولت پاسخگو نبايد ترسي از مناظره داشته باشد. در اين زمينه بايد رفراندوم صورت پذيرد ...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۳۹

هشت سال بود که که با تمام وجودمون سوء مديريت و حرفهاي گزاف و پرهزينه براي کشور و آينده ايران رو تحمل کرده‌ايم و آمارهاي دروغين رو که با غرور و افتخار از رسانه ملي پخش ميشد و مردم همه باور داشتند که دروغ است تحمل کرديم و تاثير خانمانسوز آن دروغها رو در فرهنگ، اقتصاد و سياست خارجي ديديم. آقاي احمدي‌نژاد از چي ميخواد دفاع کنه؟!! باز با حرفهاي بي‌منطقش روحيمون رو خراب کنه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۴۲

سعيد، جون داداش تو باغ نيستي انگار. چرا زماني که به همه عالم و آدم دري وري گفت و جواب هيچکسي رو هم نميداد و حتي جواب خبرنگار مهر رو هم نداد يه دکي جون عزيزت نگفتي مردمو جيگر فرض نکن و جوابگو باش؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۴۲

پاسخگويي فقط مختص دولت گذشته نيست. بايد نسبت به آماري که ارائه کرديد پاسخگويي کنيد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۴۵

احمدي فقط بايد در دادگاه پاسخگو باشد. اگر هم در تلويزيون بخواد مناظره کنه، همش ميخواد زير همه‌ چي بزنه و عوام‌فريبي کنه. پس فقط جلوي قاضي با سند بايد صحبت کنه.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۵:۵۹

چرا كه نه؟ بايد با هم مناظره داشته باشن

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۰۵

ايشان مي خواهد دوباره بگم بگم راه بندازه تا در جامعه کمي مطرح بشه. باباجون ول کن. نخواستيم توضيح بدي. قبلا خيلي توضيح دادي و مردم همه چيز رو ميدونن. رئيس جمهور مگه بيکاره مناظره کنه؟ که چي ثابت بشه؟ مثلا شما بيگناهي؟ خب باشه. ول کن ديگه. بازم ميخواي از تو جيبت ليست در بياري؟ يا مي‌خواي بگي فلاني مدرک نداره؟ يا داري عملا تهديد ميکني که چيزايي ميدوني که ديگران نمي‌دونن؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۰۹

اون شبو يادته كه خودت تنهايي اومدي تو تلويزيون حرف زدي؟؟ همه رو از دم خراب كردي خودتو لايق دونستي؟؟ نتيجه‌ش چي شد؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۰۹

شما چقدر رئيس‌جمهورهاي قبلي را قبول داريد؟ اگر حق مناظره وجود دارد براي همه و از جمله آقاي خاتمي وجود دارد نه فقط براي يک نفر. آن هم کسي که به آقاي بگم بگم معروف شده است. چرا ايشان به رئيس‌جمهور قبل از خودش اجازه توضيح نداد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۱۳

با تشكر از دوستان ايسنا كه اول كامنتو چك ميكنن، لازم باشه سانسور ميكنن يا اصلا ارسال نميكنن

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۲۱

3/5 سال ديگه آيا آقاي صادق شما هم همين اظهار نظر را داريد که واقعيت‌ها را بيان کرده بوديد؟ آيا با خودتان هم صادقيد؟ آماري که نداديد فقط گفتيد خزانه خالي است!!؟؟ اگر خالي است چرا ادامه ميدهيد؟ ميتوانيد معجره کنيد؟ اگر خالي است چرا برنامه فروش تخم مرغ دانه‌اي را در اقتصاد مردم تعريف ميکنيد؟ يک‌باره طرح مسکن مهر را مسکن اجتماعي اعلام کرديد ولي آمار نظرسنجي از مردم نشان داد با نظر دولت مخالفند. چکار کرديد؟ مردم ميخواهند بدانند براي رفع مشکلات اقتصادي چه قدمي برداشته‌ايد؟ آيا با اعلام اينکه نرخ تورم تا پايان آبانماه 40 درصد بوده شرايط مناسب ايجاد کرديد؟ آيا با توليد خودروي گازوييلي که وزير صنايع اعلام ميکند مشکل قيمت خودرو حل ميشود و يا 3/5 ميليون تومان اضافه‌تر از قيمت فعلي محاسبه ميشود؟با احساسات مردم بازي نکنيد پاسخ صحيح بدهيد. حداقل نتيجه مناظره با احمدي‌نژاد اينست که بجاي 4 سال ديگر امروز پاسخ ميدهيد، آن هم نه بدروغ بلکه به‌راستي. من آرزو دارم تمام روساي جمهوري قبلي سفيران ويژه رييس‌جمهور فعلي باشند به کشور هاي ديگر نه اينکه اين يکي بگويد آن يکي دزد بود .........

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۸:۳۷

ايول آقاي جلالي

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۴۹

آقاي احمدي‌نژاد اگه اينکاره بود تو دوران خودش درست عمل مي‌کرد. بدبختي که تو اين هشت سال کشيديم گوياي همه چيز هست. ديگه جايي براي مناظره نمونده

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۷:۲۰

الکي ميگه. هاله نور ديده دوباره جوگير شده

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۷:۲۵

هموطناي عزيز خود بنده از ابتداي دوران رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد که تقريبا يه جوون 22 ساله بودم کامنتهاي زيادي مبني بر سياستهاي اشتباه اين آقا تو سايتهاي مختلف ميذاشتم به خصوص در دوره دوم رياست جمهوري ايشون که واقعا شرايط اقتصادي مملکت ما بدتر از دوران جنگ هم بوده به گفته اکثر کارشناسان اقتصادي اما يه سوال دارم از مسئولين محترم، چرا الان يادتون افتاده که سياستهاي اين آقا اشتباه بوده و ...؟ چرا همون موقع طبق قانون اساسي کشورمون با اين آقا برخورد نکردين که الان هر کسي هر حرفي دوست داره بزنه؟ ديگه تموم شد. هر کاري آقاي احمدي‌نژاد کرد به تاريخ پيوست

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۷:۲۵

درود بر تو آقاي صادق

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۷:۴۰

آقاي احمدي‌نژاد بهتره بره برنامه 90

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۸:۰۳

دوستان مثل اينکه ايشون بعد از 8 سال بگم بگم بالاخره تصميم گرفته بگه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۸:۰۷

مناظره = يه "بگم بگم" ديگه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۸:۳۲

آقاي صادق با خودت صادق باش لااقل. مناظره هم پاسخگويي به افکار عموميه ديگه. ضمنا تو صف کسايي که بايد تو دادگاه جوابگو باشن احمدي‌نژاد ته صفه. اول م.ه و م.م و م.خ و م.ک و ... (ايسنا جان توقع انتشار ندارم ازت بالاخره با سياستهاي رسانه‌اي‌تون نميخونه. آزادي و اينا هم فقط واسه خودتونه، نه بقيه)

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۹:۰۰

مناظره مفهومي نداره؛ دولت در هشت سال گذشته مدام آمارهايي ارائه داده که تمامي فيلمهاش موجوده. اون موقع که آقاي رئيس‌جمهور سابق مدام به صورت مونولوگ آمار ارائه مي‌کردن، مگه اجازه مي‌دادن که کسي هم براي به چالش کشيدن اين آمارها بياد و باهاشون "ديالوگ" برقرار کنه که الآن فرصت پاسخگويي مي‌خوان؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۹:۰۴

آقاي صادق عزيز، خودت را خسته نکن. اين آقايان فکر مي‌کنند مي‌توانند بر خطاهاي غيرقابل جبران و غيرقابل گذشت خود سرپوش بگذارند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۰:۴۲

مگر به هاشمي و خاتمي اجازه دفاع داديدکه حالاتوقع دفاع ازخود داريد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۱:۰۴

اقا خواهشميکنم زياد احساسي نشين خوبه که دولت تدبير واميدتون حتي کاراشونو از مجلسي ها پنهان ميکنه چه برسه به مردم ....چه مملکتي ما داريم که از اون بالا تا پايين همه دنبال خراب کردن هم هستند .

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۲:۰۰

چرا از منا ظره ميترسيد . تو اين 100 روز كه فقط گراني بيشتر شده چيزي كه كمتر شده ارتفاع مانتو خانم هاست

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۰:۳۴

بگو يدفعه حسن ترسيده

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۲:۲۷

دولت تدبير و اميد با پشتوانه ي مردم به کارش ادامه مي دهد و احمدي نژاد به جاي مناظره به فکر دادگاه دنيوي و اخروي خود باشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۳:۲۹

مخالفان مناظره موضع شان مثل اين ميمونه که به کسي تهمت ناروا بزنند و بعد با هزار دليل و اسمان به ريسمان بافتن بگن طرف حق نداره از خودش دفاع کنه چون....

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۵:۳۱

حالا که به قول شما دولت قبل اجازه نقد نميداد( که شايد هم حق با شما باشد ) شما بيا و مردونگي کن براي آگاهي مردم هم که شده با مناظره موافقت کن

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۷:۱۳

بهترين راه همان پيشنهاد احمدي نزاد است مناظره تاسيه رو شود هر که در اوغش باشد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۷:۱۷

احمدي نژاد اگه ميخواد پاسخگو باشه بره پاسخگوي شکايات مطروحه باشه و خودشو قايم نکنه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۰۹

يه بار و براي هميشه اگه ايشون محاكمه بشه بايد جواب خيلي ها رو بده - توي اين هشت سال ثروتمندها تروتندتر و خانواده هاي ضعيت و متوسط بدبخت تر شدن

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۲۳:۰۲

شما الان يک شهروند عادي هستبد و در مقامي نيستيد که با رياست جمهوري مناظره داشته باشيد باز ميخواهيد يک مشت نقاشي و آمار از خود دراوردي مثل هشت سال گذشته به ما نشون بدهيد ديگر حناي شمارنگي ندارد