• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 92091208056
  • منبع : نمایندگی البرز

تشدید برخورد پلیس کرج با مالخران

تشدید برخورد پلیس کرج با مالخران

ایسنا/البرز فرمانده‌ی نیروی انتظامی شهرستان کرج گفت: پلیس به‌صورت جدی با افرادی که با خرید لوازم سرقتی، زمینه‌ی ارتکاب جرم در شهرستان را افزایش می‌دهند، برخورد می‌کند.

فرمانده‌ی نیروی انتظامی شهرستان کرج گفت: پلیس به‌صورت جدی با افرادی که با خرید لوازم سرقتی، زمینه‌ی ارتکاب جرم در شهرستان را افزایش می‌دهند، برخورد می‌کند.

«سیدحسین سیدحقیقی»، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، گفت: فعالیت مالخران سبب می‌شود تا سارقان با خیالی آسوده از این که اجناس سرقتیشان به فروش می‌رسد، اقدام به اعمال مجرمانه کنند.

وی افزود: با تشدید برخورد قانونی با مالخران می‌توان آمار سرقت در شهرستان را تا حد زیادی کاهش داد.

فرمانده‌ی نیروی انتظامی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: اکثر مالخران شهرستان سابقه‌دار هستند و در مکان مشخصی فعالیت می‌کنند، از این‌رو بیشتر آنها توسط ماموران پلیس شناسایی شده‌اند.

سرهنگ سیدحقیقی ادامه داد: علاوه بر مالخران برخی ضایعات فروشی‌های سطح شهرستان نیز باوجود اطلاع از سرقتی بودن برخی اموال آنها را خریداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت ضایعات‌فروشی‌ها باید شهرداری و اصناف نیز وارد کار شوند و نسبت به انتقال این مراکز به خارج از شهر و شناسنامه‌دار کردن فعالیت آنها اقدام کنند.

فرمانده‌ی نیروی انتظامی شهرستان کرج ادامه داد: نیروی انتظامی طی سال‌های اخیر اقدامات مناسبی را در برخورد با جرم سرقت که نظم و امنیت فیزیکی و روانی جامعه را به‌صورت علنی تهدید می‌کند، انجام داده است.

سیدحقیقی گفت: برای بازدارندگی مجرمان از ارتکاب مجدد جرم تنها دستگیری آنها توسط پلیس کافی نیست و دستگاه قضا نیز باید با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب در این‌باره تنبیه مناسب مجرمان و ایجاد شرایط مناسب برای عدم تکرار جرم از سوی آنان با پلیس همکاری کند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در هشت ماهه‌ی امسال در حوزه‌ی سرقت در شهرستان کرج مهار نسبی مناسبی داشتیم، خاطرنشان کرد: بیشترین میزن سرقت در کرج به محتوایات داخل خودرو اختصاص دارد که با احداث پارکینگ در سطح شهر و افزایش ضریب ایمنی خودروها توسط صاحبانشان می‌توان این جرم را تا حد زیادی کاهش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha