• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۲ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92082817585
  • خبرنگار : 71290

لاریجانی:

حادثه تروریستی لبنان نشانه عجز جریان‌های افراطی است

حادثه تروریستی لبنان نشانه عجز جریان‌های افراطی است

رییس مجلس شورای اسلامی درباره حادثه تروریستی لبنان گفت: مسئله‌ای که در لبنان پیش آمد نشان دهنده عجز جریان‌های افراطی است.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره حادثه تروریستی لبنان گفت: مسئله‌ای که در لبنان پیش آمد نشان دهنده عجز جریان‌های افراطی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک خود با دکتر مرزوقی علی، رییس مجلس نمایندگان اندونزی با اشاره به مسائلی که در لبنان به وجود آمد گفت: معمولا جریان‌هایی که به نقطه آخر می‌رسند، به این کارها دست می‌زنند. آنچه که باید توجهات را جلب کند، پشت صحنه جریان‌های افراطی در منطقه است که چه کشورهایی هستند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: کارهای تروریستی کار سختی نیست اما یک نوع توحش را نشان می‌دهد که توجه به آن وجهه بدی برای مسلمانان درست می‌کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد:‌ این اتفاقات تاثیر بدی در استراتژی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت در فرق نخواهد داشت. ما وحدت بین فرق اسلامی اهل سنت و شیعه را استراتژی دقیقی می‌دانیم و روی آن ایستادگی می‌کنیم و جریان‌های افراطی و تندرو را دشمن همه فرق مسلمان می‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش دیپلماسی پارلمانی به ویژه در مذاکراتی که در همتای اندونزیایی خود داشت گفت: قطعا همکاری‌های پارلمانی بخشی از دیپلماسی کشورها را شکل می‌دهد و همین طور که مرزوقی علی رییس مجلس اندونزی بیان کرد روابط دو کشور ایران و اندوزی روابط بسیار خوب و رو به پیشرفتی است و همکاری‌های پارلمانی نیز خوب پیش رفته است.

لاریجانی تصریح کرد: در مذاکراتی که داشته‌ایم چه در ایران و اندونزی یا کشورهای دیگری که مجامع مجالس مختلف دارند، اشتراکات خوبی نسبت به مسئله فلسطین و حوادث حساس در منطقه و جریان‌های تروریستی وجود دارد.

وی ضمن تشکر از کشور اندونزی نسبت به مواضعی که به رفتارهای تروریستی در منطقه رخ می‌دهد دارد گفت: در مورد برخی مناقشات در اندونزی که جنبه فرقه‌ای به آن‌ها داده‌ بودند دکتر مرزوقی علی دیدگاه روشنی داشتند و نسبت به همزیستی مسالمت‌آمیز فرق اسلامی تاکید کردند.

لاریجانی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از مذاکره با رییس مجلس نمایندگان اندونزی گفت: کشور اندونزی کشور بسیار بزرگ و پرجمعیت و مسلمان بوده و از این جهت برای ایران حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه روابط بسیار خوبی بویژه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با کشور اندونزی وجود دارد گفت: همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور هم تاکنون خوب بوده است و ما سفر مرزوقی علی به ایران را یک پایه خوب برای گسترش روابط بین دو کشور می‌دانیم.

لاریجانی افزود: در مذاکراتی که با رییس مجلس نمایندگان اندونزی و هیات همراه داشتیم در مورد سطح افزایش روابط تجاری و مسائل مهم منطقه‌ای صحبت‌هایی انجام شد و نگاه ما درباره مسائل مهم جهان اسلام به یکدیگر بسیار نزدیک است.

رییس قوه مقننه همچنین از موضع اندونزی در مسائل هسته‌یی ایران تشکر کرد و گفت: امیدواریم که سفر مرزوقی علی به ایران باعث گسترش روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها شود.

به گزارش ایسنا، مرزوقی علی، رییس مجلس نمایندگان اندونزی نیز در سخنانی با بیان اینکه به دعوت دکتر لاریجانی به ایران سفر کرده است گفت: در ملاقاتی که با وی داشتم نظرات نزدیکی با یکدیگر داریم.

وی یادآور شد:‌ در ملاقاتی که در نشستی در اوگاندا داشتیم در آن زمان انتخابات رییس دوره برای دو سال آینده در حال برگزاری بود و سه کاندیدا از ایران، اندونزی و ترکیه که هر سه به نام علی بودند در این نشست حضور داشتند که من به عنوان رییس دوره‌ای در اوگاندا انتخاب شدم.

رییس مجلس نمایندگان اندونزی اظهار کرد: سفر ما به ایران سفر به یک کشور دوست است و این می‌تواند برای گسترش همکاری‌های ایران و اندونزی مفید باشد. همچنین به تازگی جشن روابط هزار ساله ایران و اندونزی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه روابط سیاسی بین ایران و اندونزی مشکلی ندارد گفت: گرچه روابط اقتصادی ما خوب است اما هنوز به جای مطلوب نرسیده است و کشور اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان دنیا می‌تواند مرکز خوبی برای ارتقای روابط اقتصادی باشد.

او ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند همکاری اندونزی ایران را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد و گفت: روابط بین ایران و اندونزی نه تنها روابط بین دو دولت و یا دو پارلمان بلکه روابط بین دو ملت بزرگ ایران و اندونزی است.

وی همچنین اظهار کرد: این سفر سومین سفر من به ایران است و از استقبال گرم ایرانی‌ها بخصوص رییس مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم.

مرزوقی علی در ادامه درباره روابط پارلمانی بین ایران و اندونزی نیز اظهار کرد: روابط پارلمانی بین ایران و اندونزی روابط خوبی است. در سیستم دموکراسی در اندونزی پارلمان قدرت خاصی دارد و همه توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها باید به تصویب مجلس برسد و پارلمان نماینده مردم است که به طور مستقیم انتخاب شده و به همین دلیل حضور من در این جا به عنوان نماینده‌ای از جمعیت 250 میلیون نفری مردم اندونزی است.

وی خواستار همبستگی بین کشورهای اسلامی شد و گفت که می‌تواند نهضتی برای جهان اسلام باشد.

مرزوقی علی همچنین درباره اتحاد بین کشورهای اسلامی اظهار کرد: راجع به مناطق فلسطینی به ویژه فلسطین ما نظر نزدیکی با ایران داریم و معتقدیم فلسطین باید استقلال یابد و به مرزهای قبل از سال 1967 برسد و برای ما روشن است که نمی‌خواهیم بین کشورها اختلافی به وجود آید.

رییس مجلس نمایندگان اندونزی درباره اتفاقی که در بیروت رخ داد نیز اظهار کرد: در این موضوع به کشور و دولت ایران تسلیت می‌گوییم و خواهان این هستیم که افراد کشته شده به شهدا بپیوندند.

وی افزود: مانند آنچه که در بیروت اتفاق افتاد در چند سال گذشته در اندونزی نیز رخ داد و تروریسم به خاطر عدم عدالت ایجاد می‌شود و افراد دیگری سوار این موج می‌شوند و به همین دلیل رشد قابل توجهی از ترورها ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به پیشگیری‌هایی که انجام شد دیگر در اندونزی شاهد چنین اتفاق‌هایی نبودیم.

رییس مجلس نمایندگان اندونزی خاطرنشان کرد:‌ به خوبی واقف هستم که چنین اتفاقاتی چهره اسلام را خراب می‌کند و این‌ها آدم‌های شکست خورده هستند که نمی‌توانند نشان دهند اسلام به عنوان رحمت العالمین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha