• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92080603241

روزی 36 نفر در جاده‌ها می‌میرند

رانندگی بیش از میزان استاندارد عامل مهم تصادفات جاده‌ای

رانندگی بیش از میزان استاندارد عامل مهم تصادفات جاده‌ای

رانندگی بیش از میزان استاندارد و خستگی رانندگان از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای است.

رانندگی بیش از میزان استاندارد و خستگی رانندگان از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای است.

حسین احمدی‌زاده - رییس کانون انجمن‌های صنفی موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای کشور - در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه خطاهای انسانی عمده‌ترین علت سوانح جاده‌ای محسوب می‌شود، گفت: حداکثر زمان رانندگی در اتوبوس‌ هشت ساعت و کامیون‌ 10 ساعت در شبانه‌روز است اما به دلایل مختلف رانندگان مجبورند بیشتر از این میزان رانندگی کنند که این امر باعث وقوع حوادث می‌شود.

وی افزود: بدهکاربودن رانندگان به ویژه برای پرداخت اقساط وسیله نقلیه خود از دلایل رانندگی بیش از میزان استاندارد در طول شبانه‌روز است که منجر به خستگی، خواب آلودگی و بعضا عصبانیت آن‌ها می‌شود.

استفاده از مواد مخدربرخی رانندگان برای رفع خواب‌آلودگی

احمدی‌زاده با بیان اینکه بعضی از رانندگان راهکار رفع خواب‌آلودگی را استفاده از مواد مخدر می‌دانند دیده و مشکل خواب‌آلودگی خود را با مصرف موادمخدری مثل تریاک به طور موقت حل می‌کنند، اظهار کرد: این دسته از رانندگان بعد از مدتی دچار اعتیاد شده و با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

نبود استراحتگاه‌های بین‌راهی برای رانندگان کامیون‌ها

رییس کانون انجمن‌های صنفی موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای کشور راه‌اندازی مجتمع‌های بین‌راهی و استراحتگاه‌ را برای رانندگان کامیون‌ها ضروری دانست و تاکید کرد: رانندگان اتوبوس‌ها و سواری‌های کرایه در جاده‌ها استراحتگاه دارند اما رانندگان کامیون‌ها فاقد این استراحتگاه‌ها هستند و این موضوع باعث می‌شود دچار خواب‌آلودگی و حادثه شوند.

ضرورت وجود گاردریل‌های بلند و ارتجاعی

وی تاکید کرد: گاردریل‌ جاده‌ها باید بلند و حالت ارتجاعی داشته باشند؛ گاردریل‌ها باید به‌گونه‌ای تعبیه شوند که در شب، نور اتومبیل‌های لاین مقابل را خنثی کنند این در حالی است که گاردیل‌ها در کشور ما از استاندارد مناسب بی‌بهره هستند.

احمدی‌زاده با بیان این‌که لاستیک‌ها و نحوه‌ نگهداری آنها بسیار نامناسب است که آنها را با استهلاک مواجه می‌کند، گفت: نحوه‌ نگهداری نادرست لاستیک‌ها در انبارها باعث فرسودگی زودهنگام آن‌ها می‌شود.

ضرورت سرمایه‌گذاری برای حل مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها

وی سرمایه‌گذاری و توجه به برطرف کردن مشکل نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها را از دیگر عوامل مهم دانست و تصریح کرد: باید بودجه کافی برای برطرف کردن این مشکل هزینه شود چراکه این سرمایه‌گذاری در این زمینه منجر به کاهش سوانح جاده‌ای و کاهش هزینه‌های تحمیلی ناشی از آن تصادفات می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha