رییس جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با تاکید بر اینکه دلیل عمده تصادفات ناشی از خطای انسانی است گفت: مطابق آمار پزشکی قانونی در شش ماهه اخیر بالغ بر 5000 نفر تلفات جادهای داشتیم که این آمار در سال 91 ، 13 هزار نفر بود.
به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کشاورزیان در مراسم معارفه خود با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف ما راهداری است اظهار کرد: بالغ بر 82 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی، بزرگراه و آزادراه و حدود 140 هزار کیلومتر راه روستایی داریم که ارزش ساخت آنها بدون ارزش تملک بیش از 200 هزار میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه نگهداری راهها از چند وجه مورد اهمیت است گفت: راهها سرمایه ملی محسوب میشوند و سرمایهای که در طول زمان ایجاد شده و به راحتی نمیشود آنها را تکرار کرد، ضمن این که بخشی از حوادث جادهای ناشی از مشکلات راهها و کیفیت راهها است که باید به آن توجه شود.
کشاورزیان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 600 میلیارد تومان اعتبار داریم که با احتساب حقوقی که کارکنان راهداری از محل منابع استانی دریافت میکنند، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار داریم، بر ضرورت توجه ویژه به بخش راهداری تاکید کرد و گفت: انتظارمان این است که در بودجه عمرانی به این موضوع توجه شود و علاوه بر راهسازی به نگهداری آن نیز عنایت بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل از طریق جادهها صورت می گیرد ادامه داد: در این زمینه حضور بخش خصوصی بسیار مهم است چون سرمایه گذاری در این حوزه ریسک داشته و برای بخش خصوصی مطلوبیتی ندارد که باید آنها را برای ورود به این بخش ترغیب و تشویق کنیم.
او همچنین با تاکید بر اینکه سود عوارض گمرکی برای ورود ناوگانهای جدید در بخش حمل و نقلی باید کاهش یابد اظهار کرد: انتظارمان این است که حداقل برای یک دوره زمانی، سود عوارض گمرکی در این حوزه و برای ورود ناوگانهای جدید صفر شود.
وی با تاکید بر نظارت بیشتر بر ترافیک جادهها و استفاده از سیستمهای هوشمند گفت: حدود 11 میلیون تن ترانزیت کالا در سال 91 داشتیم که البته گفته میشود تا 50 میلیون تن نیز پتانسیل داریم که در هر حال این میزان باید افزایش یابد و لازمهاش این است که دست اندرکاران امر ترانزیت را آسانتر بگیرند و امیدوارم با تعامل پلیس و اداره گمرک بتوانیم دراین حوزه به خوبی عمل کنیم.
وی در پایان به سبک مدیریتی خود اشاره و خاطرنشان کرد: معمولا اتکای من به نیروهای داخل سازمانی است که امیدوارم این سبک را بتوانم در سازمان ادامه بدهم، راهداری را یک کار مقدس می دانم و این شغل و وظیفه مسوولیت جدید خود را پاداش تلاش سالهای گذشته خود می دانم و از خداوند تقاضا دارم توفیق مضاعفی به من عنایت کند که در این مسوولیت منشاء خدمات موثر باشم.
انتهای پیام
نظرات