• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92071006587
  • خبرنگار : 71474

در پی مطرح شدن نام یک ایرانی به عنوان کاندیدای جایزه نوبل

یک اقتصاددان: نمی‌توان از پسران انتظار معجزه داشت

یک اقتصاددان: نمی‌توان از پسران انتظار معجزه داشت

یک اقتصاددان با اشاره به جایگاه ویژه دکتر پسران در علم اقتصاد جهان اظهار کرد: هر چند نظریات ایشان در عرصه جهانی شهرت بسیاری دارد اما اقتصاد ایران از مشکلاتی رنج می‌برد که بسیاری از آن‌ها اقتصادی نیستند.

یک اقتصاددان با اشاره به جایگاه ویژه دکتر پسران در علم اقتصاد جهان اظهار کرد: هر چند نظریات ایشان در عرصه جهانی شهرت بسیاری دارد اما اقتصاد ایران از مشکلاتی رنج می‌برد که بسیاری از آن‌ها اقتصادی نیستند.

علی اکبر نیکواقبال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: دکتر پسران چندین سال به عنوان استاد اقتصاد دانشگاه تهران مشغول تدریس بوده و در طول این چند دهه هیچ گاه ارتباط خود را با اقتصاد ایران قطع نکرده‌ اما متاسفانه با توجه به مشکلاتی که ما در داخل کشور از آن‌ها رنج می‌بریم باید ریل گذاری‌های لازم در راستای بهبود ابتدایی وضعیت صورت گرفته و سپس از نظرات ایشان استفاده کرد. دکتر پسران بخش زیادی از تحقیقات خود را به مطالعه در اقتصاد کشورهای توسعه یافته اختصاص داده است و از این رو اقتصاد ایران باید برای دریافت این نظریات خود را به سطحی از توسعه یافتگی برساند.

وی با اشاره به موانع خاصی که اقتصاد ایران با آن‌ها دست به گریبان است تاکید کرد: مسئله‌ای مانند قاچاق کالا، فراهم نبودن فضای کسب و کار و تلاطم‌های خاص در بازار ارز باعث شده اقتصاد ایران آن طور که باید در مسیر رشد و ترقی قرار نگیرد و در کنار آن در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم آن طور که مدنظر قوانین اصلی نظام بوده خصوصی سازی را اجرا کنیم. به همین دلیل می توان گفت اقتصاد ایران برای وارد کردن بسیاری از نظریات نوین نیاز به تغییرات و بهبود اساسی دارد.

نیکواقبال همچنین با اشاره به جایگاه ویژه دکتر پسران در حوزه اقتصادسنجی تاکید کرد: ایشان در این حوزه شهرت جهانی دارد و به همین دلیل در صورتی که فضای مناسبی فراهم شود می توان از حضور ایشان در سازمان برنامه و بودجه و دیگر حوزه‌های اقتصاد کلان بهره برد. البته باید توجه داشت چه دکتر پسران و چه هر اقتصاددان دیگری نمی تواند در شرایط فعلی معجزه کند و تا شرایط ابتدایی فراهم نشود برای استفاده از نظرات کاربردی علم اقتصاد با مشکلات خاصی روبرو خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha