• دوشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062515725
  • خبرنگار : 71415

دمشق: به مجرد اینکه سازمان ملل تصویب کند، سلاح‌های شیمیایی را نابود می‌کنیم

دمشق: به مجرد اینکه سازمان ملل تصویب کند، سلاح‌های شیمیایی را نابود می‌کنیم

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد: دمشق به طرح روسیه و آمریکا برای ریشه‌کن کردن سلاح‌های شیمیایی‌اش به مجرد اینکه سازمان ملل آن را تصویب کند متعهد خواهد شد.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد: دمشق به طرح روسیه و آمریکا برای ریشه‌کن کردن سلاح‌های شیمیایی‌اش به مجرد اینکه سازمان ملل آن را تصویب کند متعهد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه به شبکه تلویزیونی آی تی وی گفت که حکومت این کشور فرآیند تنظیم اسناد مربوطه را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: سوریه خود را به هر آنچه که سازمان ملل تصمیم بگیرد متعهد می‌کند. ما طرح روسیه به منظور از بین بردن سلاح‌های شیمیایی خود را می‌پذیریم. در حقیقت ما شروع به تهیه فهرست کرده‌ایم. سوریه هنگامی که توافق روسیه و آمریکا به دنبال رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل به یک قطعنامه ملموس‌تر بدل شود، این توافق را اجرا خواهد کرد. سوریه 40 سال است که مورد اعتماد بوده چون همواره به تعهدات خود عمل کرده است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه متعهد شد که سوریه دسترسی کامل بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل را ممکن ساخته و این کشور به آنچه که می‌گوید متعهد و پایبند است.

وی تاکید کرد: ما این توافق را بسیار جدی می‌گیریم.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد تا وی را در جریان تواقق مربوطه قرار دهد و پس از مذاکراتش به دمشق هشدار داد که تهدید حمله علیه سوریه اگر آمریکا اطمینان پیدا کند که سوریه متعهد به طرح تنظیم شده نیست همچنان وجود خواهد داشت.

عمران الزعبی در پاسخ به این اظهارات گفت که سوریه همچنین خواهان بازی در این فرآیند نیست.

وی افزود: این مسائل مسائلی جدی هستند و پای میلیون‌ها نفر در میان است. اعتمادسازی نیازمند دو شریک است. صحبت از حمله نظامی توسط ‌آمریکا تهدیدی علیه کل منطقه است و این اظهارات بوی تهاجم می‌دهد. سوریه از اینکه آمریکا پیشنهاد کمک به شورشیان را داده عصبانی است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در پاسخ به اینکه در این توافق چه چیزی برای سوریه وجود دارد؟ گفت: ما کمک کرده‌ایم که کل منطقه از جنگ دور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha