• شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062314167
  • خبرنگار : 71457

مخالفان سوریه امروز نخست‌وزیر خود را انتخاب می‌کنند/ احمد طعمة بیشترین شانس را دارد

مخالفان سوریه امروز نخست‌وزیر خود را انتخاب می‌کنند/ احمد طعمة بیشترین شانس را دارد

منابع دیپلماتیک در ترکیه اعلام کردند که نشست ائتلاف مخالفان سوریه امروز نیز ادامه خواهد یافت و مخالفان نخست‌وزیر دولت انتقالی خود را انتخاب خواهند کرد.

منابع دیپلماتیک در ترکیه اعلام کردند که نشست ائتلاف مخالفان سوریه امروز نیز ادامه خواهد یافت و مخالفان نخست‌وزیر دولت انتقالی خود را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ائتلاف مخالفان سوریه امروز (شنبه) به برگزاری نشست‌های خود در استانبول ترکیه ادامه می‌دهد تا چندین مساله مهم و در راس آنها انتخاب نخست‌وزیر دولت انتقالی، طرح مسکو و حمله احتمالی به سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

مسئولان ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند که این ائتلاف نخست‌وزیر موقت را انتخاب خواهد تا اعتبار خود را در سطح بین‌المللی ارتقا دهد.

این مسئولان خاطرنشان کردند که توافق یافته‌اند که احمد طعمة، یکی از چهره‌های مخالفان که مناطق اشغال شده از سوی افراد مسلح را اداره می‌کند، برای تصدی پست نخست‌وزیری انتخاب شود.

در همین راستا، خالد صالح، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه یک روز پس از نشست‌های این ائتلاف در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که انتخاب نخست‌وزیر جدید در راس دستور کار این ائتلاف قرار دارد.

قرار بود که طعمة روز جمعه برای تصدی پست نخست‌وزیری انتخاب شود، اما تعدادی از اعضای ائتلاف درخواست کردند که این رای‌گیری به روز شنبه موکول شود.

در همین راستا، معاون طعمة تصریح کرد: توقع نداشته باشید که تغییری بزرگی در مناطق "آزاد شده" صورت گیرد چرا که مخالفان با اعمال فشارهای کشورهای خارجی مواجه هستند.

طعمة که یکی از چهره‌های اسلام‌گرای مخالفان سوری است، دندان پزشک و متولد دیرالزور است و از مخالفان برجسته نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به شمار می‌آید که از سال 2007 تا 2010 به دلایل سیاسی در این کشور زندانی بود.

ائتلاف مخالفان سوریه در پایان نشست روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با شک و تردید به تصمیم نظام سوریه مبنی بر پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح‌های شیمیایی می‌نگرد.

ائتلاف مذکور مدعی شد: این وعده‌های نظام سوریه تنها با این هدف صورت می‌گیرد که جامعه بین‌الملل گمراه شود و به این کشور واکنش نشان ندهد.

ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد: نباید به نظام سوریه اجازه داده شود تا از راه‌های دیپلماتیک سوء استفاده کند و تا ابد جامعه بین‌الملل را گمراه سازد.

در این نشست تاکید شد: برای اینکه قطعنامه شورای امنیت به گواهی عدم سوء پیشینه و حکم برائت نظام سوریه تبدیل نشود، باید تعامل با نظام سوریه در چارچوب بند هفتم منشور سازمان ملل باشد.

ائتلاف مخالفان تاکید کرد: تا زمانی که جامعه بین‌الملل به صورت شفاف نظام سوریه را به اجرای بند هفتم منشور سازمان ملل و بر اساس یک جدول زمانی مشخص ملزم نسازد، هیچ گام مثبتی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha