• شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062314061
  • خبرنگار : 71417

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان داد،

اکثر نظامیان و شهروندان آمریکا همچنان مخالف اقدام نظامی علیه سوریه هستند

اکثر نظامیان و شهروندان آمریکا همچنان مخالف اقدام نظامی علیه سوریه هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که سه چهارم آمریکایی‌ها از پیشنهاد روسیه برای حل بحران سوریه از طریق توافق‌نامه‌ای بین‌المللی جهت کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه استقبال کردند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که سه چهارم آمریکایی‌ها از پیشنهاد روسیه برای حل بحران سوریه از طریق توافق‌نامه‌ای بین‌المللی جهت کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نتایج نظرسنجی که توسط خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس به طور مشترک انجام شد، اغلب آمریکایی‌ها با به کارگیری راهکار نظامی علیه سوریه توسط غرب مخالف هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد، تنها 25 درصد از آمریکایی‌ها با راهکار دیپلماتیک برای حل بحران سوریه مخالف هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی، احساسات ضد جنگ در میان مردم آمریکا سخنرانی‌های باراک اوباما، ‌رئیس‌جمهوری آمریکا را در خصوص کسب اجازه برای اقدام نظامی علیه دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را تحت تاثیر قرار داد.

این در حالی است که در نظرسنجی که پیش از این انجام شده بود، حدود 62 درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند که معتقدند کشورشان نباید وارد مداخله نظامی در سوریه شود.

بدین ترتیب براساس نتایج این دو نظرسنجی، سخنرانی‌های اوباما تاثیری بر متقاعد ساختن آمریکایی‌ها برای اقدام نظامی علیه سوریه نداشته و تعداد شهروندان آمریکایی که با اقدام نظامی علیه دمشق مخالف هستند، روز به روز در حال افزایش است.

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی موسسه ایپسوس و خبرگزاری رویترز همچنین اعلام کردند که اغلب با این نظر اوباما که اقدام علیه سوریه مطابق با منافع واشنگتن است، مخالف‌اند.

در این نظرسنجی تنها 33 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که واکنش به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه مطابق با منافع ملی آمریکا است.

در همین حال روزنامه "میلیتری تایمز" نوشت که نتایج نظرسنجی دیگری نشان داد که اغلب نظامیان آمریکا نیز به صف مخالفان اقدام نظامی کشورشان علیه غرب پیوسته‌اند.

براساس نظرسنجی که این روزنامه انجام داده است، اغلب نظامیان آمریکا با اقدام علیه سوریه مخالف هستند. براساس این نظرسنجی که در میان 750 تن از نظامیان آمریکا انجام شده، حدود 75 درصد از شرکت‌کنندگان با حمله به سوریه مخالف هستند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که بیش از 80 درصد نظامیان آمریکا بر این عقیده‌اند که اقدام نظامی کشورشان علیه سوریه با منافع ملی آمریکا همسو نیست.

در همین حال شبکه ای بی سی و روزنامه واشنگتن پست نیز نظرسنجی دیگری میان آمریکایی‌ها انجام دادند که نتایج آن نشان داد بیش از 64 درصد از آمریکایی‌ها با حملات هوایی غرب علیه سوریه مخالف هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha