• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062012826
  • خبرنگار : 71434

تظاهرات ضد جنگ در تونس، آمریکا و فلسطین

تظاهرات ضد جنگ در تونس، آمریکا و فلسطین

به دنبال تهدیدهای مقامات آمریکایی برای حمله نظامی به سوریه، صدها شهروند تونسی، آمریکایی و فلسطینی با برگزاری تظاهرات، مخالفت خود را با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کردند.

به دنبال تهدیدهای مقامات آمریکایی برای حمله نظامی به سوریه، صدها شهروند تونسی، آمریکایی و فلسطینی با برگزاری تظاهرات، مخالفت خود را با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، جمعی از مردم تونس در تظاهراتی، مخالفت خود را با اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کردند.

در این تظاهرات که از مقابل مقر اتحادیه مشاغل تونس تا مقابل سفارت فرانسه در این کشور ادامه داشت، شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی مواضع دولت فرانسه را علیه سوریه محکوم کردند.

علاوه بر این، تظاهرکنندگان تهدیدهای غرب علیه سوریه را محکوم و با سوریه اعلام همبستگی کردند.

شرکت‌کنندگان همچنین مواضع کشورهای عربی درباره سوریه را دخالت در امور داخلی کشور سوریه توصیف کردند.

در آمریکا نیز شماری از شهروندان آمریکایی با تجمع در برابر کاخ سفید در واشنگتن، پایتخت آمریکا، اعلام کردند با اقدام نظامی علیه سوریه مخالفند.

تظاهرکنندگان دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی برخی از آن‌ها جملاتی در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نوشته شده بود.

شرکت‌کنندگان در ادامه پایان دخالت‌های غرب در امور داخلی سوریه را خواستار شدند.

در غزه نیز تظاهرات مشابهی با حضور صدها فلسطینی برگزار شد که طی آن تظاهرکنندگان با حمل پرچم‌های فلسطین و سوریه و سردادن شعارهایی علیه آمریکا، مخالفت خود را با حمله به سوریه اعلام کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند: ما از ملت سوریه می‌خواهیم در برابر استعمارگری‌های آمریکا و غرب و تلاش‌ها برای تجزیه سوریه متحد باشند.

در این تظاهرات که در مقابل مقر سازمان ملل برگزار شد، از بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل و سایر مسئولان این سازمان خواسته شد تا جلوی هرگونه حمله به سوریه را به عنوان اقدامی ناقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha